joel80 skrev:Jag håller inte alls med.. Har haft VOC sen 2013 och vill aldrig ha en bil som inte har det eller liknande. Körjournalen har aldrig felat, använder den till varenda resa. Vid nått tillfälle har det varit strul så den inte uppdaterats direkt, men dom resorna har då kommit i efterhand. Nackdelen med körjournalen är att man bara har typ 3 eller 4 månader bakåt. Skulle gärna sett att det sparades så länge man har bilen.
Värmaren fungerar också tillfredställande.. Någon eller ett par gånger per kvartal har det strulat att få igång direktstart, vilket så klart är störande just få, men det funkar ju dom absolut flesta gångerna och den bekvämligheten uppväger starkt.
Har också blivit "räddad" många gånger av att den säger till då jag glömt låsa, och nu med hybriden säger den även till på utvalda ställen (som man alltså väljer) om man glömt sätta i laddkabeln.
Och den har väl aldrig kostat några 12900kr! I det priset är värmare och tidut med.. Tar du det separat får du betala minst 9k.
Du är väl egenföretragare och måste redovisa din köring ovh då kommer såklart körjurnalen till nytta, men för svensson är den ju inget att betala ett abb för. Tror 99% använder VOC till att starta värmaren och inget annat. Sedan får väl var och en bedömma om det är värt att betala ett abb för.
Engångskostnaden vid nybilsköp är ju strunt det samma, det är en tia extra, och märks knappast i kalkyeln. eller du betalar ju 3års abb i förväg kan an säga, tror jag betalade 9900 för VOC, och vad gör det på 400k, inget.
Sedan sa jag att förbrukningen inte stämmer i VOC, inte sträckan.