Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Perra83 skrev:
Rillee skrev:V40 har också ett reglage som styr båda sidorna, ser snyggare ut också
Ja så var det även i C30.
Tycker ändå att två vred är bättre än ett.
Ja, måste man välja, så självklart två rattar och 2 zoner.. Men man vill ju ha båda alternativen.. :D
Ilduce77 skrev:
Perra83 skrev:
Rillee skrev:V40 har också ett reglage som styr båda sidorna, ser snyggare ut också
Ja så var det även i C30.
Tycker ändå att två vred är bättre än ett.
Ja, måste man välja, så självklart två rattar och 2 zoner.. Men man vill ju ha båda alternativen.. :D
Ja iofs, då skulle det passa alla.
Minns att det ibland blev fel när fel sida var aktiverad mm.
Mikesh89 skrev:V40 har 2 rattar . Men dom har också en knapp man kan trycka in så att den ena ratten styr båda sidorna :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
VA?! Varför monterar man inte samma på XC60? :)
Gissningsvis för att samma knapp (utrymme för knapp) används till på/av ventilation i passagerarstolen (om bilen är utrustad med ventilerade stolar.
Kanske lite svårt att förklara för en kund att det försvinner funktionalitet om man väljer till ventilerade stolar.

Jag ser dock inte problemet, för min del kvittar det vad temperaturen är på passagerarsidan. Bilen är ju så duktig på att hålla olika temperatur på de två sidorna av kupén.
av ned1
Ilduce77 skrev:På 90 procent av alla bilar med klimat kan man välja om man ska ha två eller en zon.. Har bara sett BMW och Volvo som har systemet där man inte kan synka höger och vänster sida.. Hade också velat ha möjligheten att synka dessa två.

Ford heter mono, passat heter sync, Mercedes heter dual..

Volvo borde också ha det.. Tycker jag i alla fall..

Bmw har visst en knapp som heter SYNC... Jag har kört BMW i många år och nu kör volvo... Jag tycker också att sync knappen saknas mycket
Ilduce77 skrev:
Mikesh89 skrev:V40 har 2 rattar . Men dom har också en knapp man kan trycka in så att den ena ratten styr båda sidorna :)

VA?! Varför monterar man inte samma på XC60? :)

Bild

Där vid den vita pricken sitter den knappen . Jag har ingen knapp alls där på min V70 men på V40 -15 har jag .saknar det sjukt på v70.

Finns felkoder? Försök med att dra ut ko[…]

Hej! Ja deras universal damask var för kor[…]

Tips! Har gjort likadant på min när det[…]

840 kPa motsvarar 8,4 Bar vilket är alldeles […]