Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

matssjoqvist skrev:ja, jag har också delbar krok. men endast två alternativ i kamera menyn.
Undrar om det finns olika programvaror att ladda ner till styrenheten eller om det är samma till alla.
Alla lamp funktioner verkar funka och avståndsvarningen inaktiveras när kabeln är inkopplad.
Kan jag ha fått fel programvara?
Om du har volvos trailermodul så ska det bara finnas en variant.
Sidohjälplinjerna försvinner fast dom är valda vid val av hjälplinje för dragkrok?
matssjoqvist skrev:ja, jag har också delbar krok. men endast två alternativ i kamera menyn.
Undrar om det finns olika programvaror att ladda ner till styrenheten eller om det är samma till alla.
Alla lamp funktioner verkar funka och avståndsvarningen inaktiveras när kabeln är inkopplad.
Kan jag ha fått fel programvara?

Har du original drag med original trailermodul så har nog mjukvaruladdningen misslyckats och måste göras om
Kikiminni skrev:Går inte att få dragkrok från fabrik den eftermonteras alltid hos återförsäljaren och behöver uppdateras hos volvo för att få siktlinje till backkamera
Aha.. Ok! Det hade jag ingen aning om. Trodde allt var klart när den lämnade bandet. Tackar!

Då ska jag se till att de uppdaterar..
Kikiminni skrev:Går inte att få dragkrok från fabrik den eftermonteras alltid hos återförsäljaren och behöver uppdateras hos volvo för att få siktlinje till backkamera

Ok, vad är det man ska be att få uppdaterat? Trailermodulen eller någon "dator" i bilen?

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]