Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
Jo, jag tyckte ochså det var störande de första 100milen

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Derank
Designmiss

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Exakt så ser min också ut.. Mycket retligt..

Men även om det är instrumentbrädan som lutar, så ska ju inte ratten vara vriden åt något håll. Ekrarna sitter ju inte rakt..
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Pratade med Volvo nyss..

På nya Volvos kan man inte, som förr, bara justera ratten lite, utan det görs med mycket större utslag än det som behövs på min och flera andras XC60. Skulle man bara justera ratten ett steg på en XC60, så motsvarade det nästan ett kvarts varv.

Man får ställa ratten rakt och justera hjulen efter det.

De har värdena som ställdes in i fabriken sparade. Så de gör en hjulinställning och är värdena samma som på fabriken, så går det på garantin, annars kostar det 995 kr.
av ned1
Alltså det kan låta lite löjligt men det lilla "snea" gjorde att det blev jättejobbigt för mig att köra. Kändes som om jag satt fel på något konstigt sätt.

Speciellt varje man tittar på instrumentpanelen.
Ställde in höjden på ratten så att jag ser underkant av instrumentpanelen och där syntes det som mest, så precis kanten på höger sida men på vänster såg man mycket mer

Ja ja.. Det kanske är jag som har stora krav då jag alltid kört BMW :-)
Användarvisningsbild
av MartinS
ned1 skrev:Ja ja.. Det kanske är jag som har stora krav då jag alltid kört BMW :-)
Har du sålt Pizzerian nu då eller? ;-)
av ned1
MartinS skrev:
ned1 skrev:Ja ja.. Det kanske är jag som har stora krav då jag alltid kört BMW :-)
Har du sålt Pizzerian nu då eller? ;-)

:D :D :D

Det handlar om tjänstebil (jobbar som nasare) :-)
av andersuw
Bara att åka in och be din Volvo ÅF göra en hjulinställning på garantin så att ratten stämmer mot instrumentbrädan. Klart att ratten vid färd rakt fram skall stå så att den matchar kombiinstrumentet.
Användarvisningsbild
av Derank
Ilduce77 skrev:Exakt så ser min också ut.. Mycket retligt..

Men även om det är instrumentbrädan som lutar, så ska ju inte ratten vara vriden åt något håll. Ekrarna sitter ju inte rakt..
Iom att kombiinstrumentet lutar aningen åt vänster då kan du aldrig få ratten i vågrätt linje med instrumentet och vrider du ratten så den är i linje med instrumentet blir ju ratten per automatik sned. Alla kombiinstrumentet lutar åt höger. Det är bilens design.

Användarvisningsbild
av Derank
Lutar åt höger Menar jag

Bränslytryckgivare

Givaren ser ut så här - https://www.aut[…]

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]