Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag skulle inte vilja att min fungerar på flera hundra meters avstånd då är ju bilen utom synhåll för länge sen.

Skickat från mobilen.
All felskrivning skylls på auto korrigeringen.
Derank skrev:70m ska det vara

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk

Jo då är de nåt som är fel när man har 2-3 meter. Låter ju som det är nån mottagare i bilen som behöver bytas om jag förstår de hela rätt.

Någon som jobbar på Volvo och vet vad delen som behöver bytas heter?
Har samma problem, fått svar från verkstan att om någon komponent i keyless-systemet är ostabil/trasig så kan det ge detta symptom. Det kan också leda till att nyckeln inte hittas även om den är i eller nära bilen (så är det för oss).
Det löste sig med byte av ett ytterhandtag som gav felkoder.
Tillfälligt kan du ju hålla nyckeln mot huvudet för att få lite bättre räckvidd. :) Allt vatten i skallen/hjärnan agwrar förstärkare. Funkar förvånansvärt bra.. Förutom att folk tror man är knäpp när ma "låser upp" skallen.
zidio skrev:
Derank skrev:70m ska det vara

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk

Jo då är de nåt som är fel när man har 2-3 meter. Låter ju som det är nån mottagare i bilen som behöver bytas om jag förstår de hela rätt.

Någon som jobbar på Volvo och vet vad delen som behöver bytas heter?
TRX mottagare. Var ett par årsmodeller som hade problem med denna.

Skickat från min LG-D331 via Tapatalk
Har liknande problem.
Fjärren funkar ibland på 80m, och ibland på 5m.
Samma med keyless, ibland måste jag dra i handtaget 3-4ggr innan bilen låser och ibland trycka 3-4ggr på deb svarta gummiplutten för att låsa.
Läge att kontakta verkstaden då detta retar mig som f-n.
tunnis skrev:Har liknande problem.
Fjärren funkar ibland på 80m, och ibland på 5m.
Samma med keyless, ibland måste jag dra i handtaget 3-4ggr innan bilen låser och ibland trycka 3-4ggr på deb svarta gummiplutten för att låsa.
Läge att kontakta verkstaden då detta retar mig som f-n.
Exakt så var min. Nytt handtag så blev det bra. Men det kan nog vara nästan vilken del som helst i keyless-kedjan låter det som här.
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]