Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag tackar alla som bidragit med svar och förtydligande. Välkomnar gärna fler erfarenheter av ocean storm fälgar.

Vad skulle ni rekommendera för märke på däck? 255/45-20 är väl standardstorleken? Så ett märke och modell med den dimensionen önskas det tips på..
Användarvisningsbild
av benny10
robinb3rgsten skrev:Bara be om kort på insidan stämplat volvo på insidan om de är en orginalfälg
Visade sig vara en kopia, precis som jag misstänkte. Vet inte om säljaren var oinformerad eller bara spelade dum. Troligtvis det sistnämnda.

Hur som helst så efterlyser jag, precis som trådskaparen, omdömen av er som rullar på Ocean Storm. Hur upplever ni kvalitén? Tunga? Står sig ytskicktet efter några somrar?
Användarvisningsbild
av mane
Kört 6 säsonger med original fälgar på vinterdäcken - bytte däck i helgen och de fälgarna var ingen vacker syn. Så original fälgarna tål inte heller "obegränsat" med salt :wink:
Användarvisningsbild
av benny10
Nej, Ixion är väl inte heller tilltänkt som vinterfälg från Volvos sida? Tror dock inte OS hade fixat sex vintersäsonger.
Användarvisningsbild
av sony
mane skrev:Kört 6 säsonger med original fälgar på vinterdäcken - bytte däck i helgen och de fälgarna var ingen vacker syn. Så original fälgarna tål inte heller "obegränsat" med salt :wink:
Nu snackar vi en sesöng bara och mina fälgar har flagnat. Inget vacker syn.
av titanum
sony skrev:
mane skrev:Kört 6 säsonger med original fälgar på vinterdäcken - bytte däck i helgen och de fälgarna var ingen vacker syn. Så original fälgarna tål inte heller "obegränsat" med salt :wink:
Nu snackar vi en sesöng bara och mina fälgar har flagnat. Inget vacker syn.
Vilken fälg hade du på vinterdäcken? Jag körde med oceanracefälgen i vintras och den klarade sig bra.
Användarvisningsbild
av sony
Ocean storm 18".
Användarvisningsbild
av sony
Ocean storm 18".

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]

B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]