- fre 18 mar 2016, 10:59
#1059135
Hur gjorde du med inkoppling av ballasterna/drivdonen till xenonlamporna?
- Separat relä?
Har du fått några felvarningar för att H9 lampan är sönder efter att du kopplade ur den?
-Hur löste du det i så fall?
Ja, kör man mycket tungt så kan det kanske märkas. Jag har ju "lilla" effektuttaget på D3:an så vi får se. Det är ju enkelt att skruva bort rampen på sommaren, bara två muttrar och en snabbkoppling för elen, så det kan man ju fundera på
-)
Takido skrev:Hej jag konverterade de två H9 lamporna till helljuset som släcks först när man har aktivt ljus på bilen. 55w exenon lampor med samma temperatur som original bara borra ett 22mm hål i locket. När vi drar husvagn märktes de på bränsle förbrukning samt kylningen.Intressant! Du får jättegärna ta bilder på hur det är gjort. Har varit intresserad av att byta min H9 mot xenon för att boosta längden.
Hur gjorde du med inkoppling av ballasterna/drivdonen till xenonlamporna?
- Separat relä?
Har du fått några felvarningar för att H9 lampan är sönder efter att du kopplade ur den?
-Hur löste du det i så fall?
Ja, kör man mycket tungt så kan det kanske märkas. Jag har ju "lilla" effektuttaget på D3:an så vi får se. Det är ju enkelt att skruva bort rampen på sommaren, bara två muttrar och en snabbkoppling för elen, så det kan man ju fundera på

Volvo D3 -16 SportClassic
Ducati multistrada 1200s
Ducati multistrada 1200s