Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade Rica steg 2 med 275hk i min förra bil. Tyckte bilen gick ryckigt/spikade vid full acc så jag bytte tillbaka till 245hk.
Med 245hk går bilen som en dröm. Har även haft BSR i ett par bilar, funkar oxå kanon.
Man måste dock dock köpa med dosan för vid service hos Volva laddar de ofta in ny programvara och då tappar man trimningen.
Dosa så man kan byta är ett måste anser jag. Därav blir mitt val BSR då de ligger närmast till hands då man måste in och sprätta upp ECUn för att avkoda den ( pinkoden ) det är väl det jag inet riktigt gillar, att man fysiskt måste öppna ECUn då det syns även om de limmar igen den igen. Men det fins inget annat alternativ idag så vida du inte får fram din pinnkod från Volvo, någon lär ju veta hur man går tillväga.
Droopy skrev:Dosa så man kan byta är ett måste anser jag. Därav blir mitt val BSR då de ligger närmast till hands då man måste in och sprätta upp ECUn för att avkoda den ( pinkoden ) det är väl det jag inet riktigt gillar, att man fysiskt måste öppna ECUn då det syns även om de limmar igen den igen. Men det fins inget annat alternativ idag så vida du inte får fram din pinnkod från Volvo, någon lär ju veta hur man går tillväga.
De sprättar inget. De kopplar upp sig mot den och avkodar den. Vart har du fått "sprättar upp den" ifrån?
Det är inget jag fått för mig, ECUn öppnas för att komma åt att boota upp den:

Du kan inte läsa ur dessa ECUer via OBD kontakten, de måste bootas upp och för att göra det måste du öppna ECUn

BSR och Rica mpste iaf öppna den fysisk, om någon annan trimmleverantör kommit runt det problemet på MY16 får du gärna ge mig det telefonnumret.

Öpnna ECUn var man ju tvungen att göra redan för 20år sedan, men då var de skruvade, idag är de ihoplimmade, och det syns lättare att du varit där.
Hade de bara behövt koppla upp sig hade jag ju kunnat åka in till BSR åf här i stan, men det går inte, jag måste åka 25mil el skicka ecun med posten pga att de måste öppna den.

Hade det inte varit för pinkoden hade jag ju enkelt kunna beställt PPCn på webben och blåst in i bilen utan krusiduller.

Det är deras egna ord, de ska öppna den fysisk, jag ställde tom frågan om vad de skulle göra om de råkade fucka upp ECU, det hade aldrig hänt sa de men om skulle de köpa en ny.........lär ju inte bli så lätt.

här har du EDC16:

samma där, måste bootas
Droopy skrev:Det är inget jag fått för mig, ECUn öppnas för att komma åt att boota upp den:

Du kan inte läsa ur dessa ECUer via OBD kontakten, de måste bootas upp och för att göra det måste du öppna ECUn

BSR och Rica mpste iaf öppna den fysisk, om någon annan trimmleverantör kommit runt det problemet på MY16 får du gärna ge mig det telefonnumret.

Öpnna ECUn var man ju tvungen att göra redan för 20år sedan, men då var de skruvade, idag är de ihoplimmade, och det syns lättare att du varit där.
Hade de bara behövt koppla upp sig hade jag ju kunnat åka in till BSR åf här i stan, men det går inte, jag måste åka 25mil el skicka ecun med posten pga att de måste öppna den.

Hade det inte varit för pinkoden hade jag ju enkelt kunna beställt PPCn på webben och blåst in i bilen utan krusiduller.

Det är deras egna ord, de ska öppna den fysisk, jag ställde tom frågan om vad de skulle göra om de råkade fucka upp ECU, det hade aldrig hänt sa de men om skulle de köpa en ny.........lär ju inte bli så lätt.

här har du EDC16:

samma där, måste bootas
Då är det nytt för my16. Min T3 my11 stod jag bredvid och kollade när de gjorde och de laddade ner mjukvaran från boxen, ändrade parametrar och laddade in den igen.
Min kompis BSR steg 1i sin splitter nya tjänstebil, S60 D4 VEA -16. Går som en skållad ekorre! Helt galet bra går den! Så om man vågar, why not?
drawman skrev:Min kompis BSR steg 1i sin splitter nya tjänstebil, S60 D4 VEA -16. Går som en skållad ekorre! Helt galet bra går den! Så om man vågar, why not?
Hei. Har BSR optimert en VEA motor?
Finner ingen fakta om dette på BSR sine sider. Kan det være en D4 awd ?
Twendor skrev:
drawman skrev:Min kompis BSR steg 1i sin splitter nya tjänstebil, S60 D4 VEA -16. Går som en skållad ekorre! Helt galet bra går den! Så om man vågar, why not?
Beklagar! Han har en AWD ingen VEA... Detta trimmet är det: http://sv.bsr.se/trimsatser/t/3071
drawman skrev:
Twendor skrev:
Beklagar! Han har en AWD ingen VEA... Detta trimmet är det: http://sv.bsr.se/trimsatser/t/3071
Hei. Den har jeg stor kjennskap til! Lånte bort XC 60'en min som prosjektbil til BSR, og de utviklet trimmen i den. Den gikk riktig godt. :-)-)
Mvh Twendor

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]

Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]

Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]