Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Jag hade letat efter en V60 T3 Summum i ditt fall, där ingår bla skinn o elstol på förarsidan och störst chans att det finns en navi.
Paket med navi heter business edition pro har jag för mig.
av LillMyran
W.A.P.E. skrev:Jag hade letat efter en V60 T3 Summum i ditt fall, där ingår bla skinn o elstol på förarsidan och störst chans att det finns en navi.
Ja, en summum skulle såklart vara trevligt. Dock verkar det vara ganska klent med T3:or med den utrustningen och dessutom i kombination med rattvärmen (som nästan känns viktigare än stol med minne!). Hur som helst ska jag försöka leta mig iväg till nån åf som har en T3 att testa.

Hur ser det ut med blåtanduppkoppling? I de trådar jag läst verkar det vara lite si och så med möjligheten att t.ex. streama musik från en iPhone?
av mikebike
LillMyran skrev:
W.A.P.E. skrev:Jag hade letat efter en V60 T3 Summum i ditt fall, där ingår bla skinn o elstol på förarsidan och störst chans att det finns en navi.
Ja, en summum skulle såklart vara trevligt. Dock verkar det vara ganska klent med T3:or med den utrustningen och dessutom i kombination med rattvärmen (som nästan känns viktigare än stol med minne!). Hur som helst ska jag försöka leta mig iväg till nån åf som har en T3 att testa.

Hur ser det ut med blåtanduppkoppling? I de trådar jag läst verkar det vara lite si och så med möjligheten att t.ex. streama musik från en iPhone?
Ajfån vet jag inget om, men det går att streama från Android i min "gamla" 12:a.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Det går perfekt att streama musiken från telefonen till V60:an.Alla album och låter läggs på bilens hårddisk om man vill.//Och rattvärmen kostar 1900 kr. Och en T4:a går mycket bra också. Har ett speciellt skönt ljud i spisen som inte T5 har. Allra skönast att köra är D4 förstås med 8 stegs lådan. Drar iväg bättre än T5. Har kört alla av senaste modell.
Användarvisningsbild
av joel80
MångaVOLVO: Vad har du för Sensus-version? Tror inte många har möjlighet att spara på hårddisk i bilen?
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Har ingen aning vilken. Har Summon och Businessll
av LillMyran
Tack för input!

Hur är det med RTI-navigation, den finns väl inte på senare modeller? Eller fanns RTI och sensus samtidigt? Såg en 2014 som enligt annons hade RTI, men det måste väl vara felskrivet eller är det jag som är ute och cyklar?

Fortfarande ingen som har koll på de olika (?) manuella lådorna i v60? Både D3 och D4 som jag har testat hade sköna lådor, men äldre modeller kanske har nån annan? Vet att åtminstone T3an har fått lite halvdant omdöme om växellådan/spaken i diverse tester. Ny låda med de nya VEA-motorerna kanske?
av JE Jr
Hej!

Enligt nedanstående sida går ratt med värme att eftermontera.
Hör med din återförsäljare vad det skulle kosta, jag gissar på ca 4-5000:- Kanske lite mycket, men skulle tro det blir väldigt många fler begobjekt som skulle passa er! Är väl inte såå supermånga bilar som har rattvärme från fabrik?

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... all/Manual

mvh
Användarvisningsbild
av amullo
Finns en fin D4 och en T6, bägge med automat, på Netbil idag.. D4:an ser riktigt najs ut, maxutrustad typ. Me
Användarvisningsbild
av Perra83
amullo skrev:Finns en fin D4 och en T6, bägge med automat, på Netbil idag.. D4:an ser riktigt najs ut, maxutrustad typ. Me
Netbil.se? En vit D4 AWD automat?

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]