- mån 15 feb 2016, 22:01
Är det -20 så kan du glömma eldrift utan att köra bränslevärmaren på auto. Jag känner igen det du säger och det är konstigt tycker jag också. Kört till statoil och sedan när jag ska iväg igen så kan jag inte köra på el, och det går inte över på el på orimligt lång tid kan jag tycka. Då har jag startat om bilen och då har det fungera igen på el.
Så det är konstigt. Var till verkstaden idag och gjorde ett rep på grenröret som hade lossnat lite och då gjorde dem en uppgradering på ECU och även TCM tror jag det stod i VIDA.
joel80 skrev:Det var bara -2 eller nått sånt. Eldriften har funkat fint i -20 tidigare så det ska inte vara några problem. Jag förvärmde också som sagt.
Nått datamässigt stoppar.. Det var inte meddelandet om att batteritemperaturen är för låg utan om "pure är inte tillgängligt p.g.a begränsningar i hybridsystemet." eller nått sånt.
Och som sagt.. Efter en omstart funkade det direkt igen.
Nått är märkligt.. Tycker jag fått fler sånna här incidenter efter uppdateringen som skulle förhindra just sånt.
Är det -20 så kan du glömma eldrift utan att köra bränslevärmaren på auto. Jag känner igen det du säger och det är konstigt tycker jag också. Kört till statoil och sedan när jag ska iväg igen så kan jag inte köra på el, och det går inte över på el på orimligt lång tid kan jag tycka. Då har jag startat om bilen och då har det fungera igen på el.
Så det är konstigt. Var till verkstaden idag och gjorde ett rep på grenröret som hade lossnat lite och då gjorde dem en uppgradering på ECU och även TCM tror jag det stod i VIDA.