Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är du nöjd med V50 kommer du trivas bättre i V60. Svärfar gjorde samma resa. Han har haft tre V50. Sista en V50 D2 Classic. Bytte till en V60 D4 VEA summum. Han är nöjd. Lite högre förbrukning mot D2 men annars så.
Jag är förövrigt nöjd med Premium Sound H/K. Hade HP i gamla V60 som spelade på bra men nu låter det MER och högre. Haft PS Dynaudio i S60 Classic och PS i C30 -12. PS i S60 var riktigt bra men gick inte att spela så högt som det går nu. PS i C30 -12 var inte alls lika bra.
Intressant, jag har inte läst så mycket om D3 med den nya automatlådan. Vad tycker du om drivlinan?
permikael skrev:Våra V60 D3 Automat MY16, har en snittförbrukning under 1200mil på ungefär 0,52.
Drar lite mer nu på vintern när värmaren går.
Har som lägst kört den på 0,43 8)
Beställning är gjord!

Det blev:
V60 Summum Business E, D3 + Aut
Röd, Rex 17", Pangea 16" Hakkapelitta 8
Standardchassie
Mörkt sportläder & mörkt innertak

Tillval:
VOC
Integrerade barnstolar (prima doningar, jag har jobbat med dessa både på Volvo och Autoliv. Dessutom byggs bilen då med andra bakbälten med lägre kraftnivå).
Premium Audio (inte riktigt lika prima men helt OK, saknar Dynaudio...)
Driver Support (självklart om man jobbat med bilsäkerhet hela sitt yrkesverksamma liv)
Elvärme i ratten (krav från frugan)
Eluttag i bagage (bra till kylväskan)
S80 -99 styrservo

Hej, frågar åt en bekant, pumpen b&oum[…]

Jag svarar på min egen fråga. Jag var […]

Fy Helskotta Satans Mög Men skam den som ger[…]

Fick 352.000kr för bilen. Den blev såld[…]