- ons 27 jan 2016, 14:17
#1042232
Har haft både T3 och D3 och den förstnämnda känns piggare och rappare i stan. Överlag är dieseln en ganska drööönig historia om ni förstår mitt östgötska uttryck. Dieseln känns helt enkelt seg och oengagerad. T3an finns dock inte med automat så du måste ha en T4. Bensinaren blir varm efter bara någon kilometers körning så bensinvärmare är inget behovs alls tycker jag. Många har istället elektrisk motorvärmare med kupeuttag vilket är en fördel vid mycket kortsträckor eftersom det inte sliter på batteriet. Överlag är det en massa extrakrångel med dieslarna, urladdade batterier pga dieselvärmare som i sig krånglar om de inte används på rätt sätt.
Dock är det mer vrid i en D3 vilket är en fördel om du gillar sådant. T3/T4 är ganska "tunn", kräver mer varv helt enkelt.
Dock är det mer vrid i en D3 vilket är en fördel om du gillar sådant. T3/T4 är ganska "tunn", kräver mer varv helt enkelt.
Åker: Tesla M3 AWD LR -22, XC70 -05 & BMW 335i M-Sport cabriolet -10
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i
Tidigare: BMW 320xDAT -14, BMW 335i DCT cab -11, Audi E-tron S-line -20, V70 2,4 -03, Audi A4 2.0TDiQ S-line -19, Passat 2.0TDI 4M R-line -17, BMW E61 530xD -08, Subaru Outback 2,0d -11, V60 D3 Summum -11, Peugeot 308SW 1.2t Allure, BMW 540iA E60 M-Sport -08, V60 D5 AWD -11, V60 T3, VW Touran TDi, BMW 325i Touring M-Sport, BMW 525dAT, BMW 325iAT, Volvo V70II 3.2, BMW Z4 3.0, S40N T5 AWD, BMW 530i