Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Allt beroende på hur du räknar... Men 7-8% skall du kunna få på återförsäljarens listpriser. Mer om man räknar in tillfälliga erbjudanden som v-däck på köpet etc.
Användarvisningsbild
av mane
MartinS skrev:Allt beroende på hur du räknar... Men 7-8% skall du kunna få på återförsäljarens listpriser. Mer om man räknar in tillfälliga erbjudanden som v-däck på köpet etc.
Ok, fick 5,9% + fria vinterdäck (kampanj för närvarande) - men tycker det låter lite snålt.
av JHg
Jag hämtar min beställda XC60 nästa vecka. Fick 10% i rabatt...
(Inga avtal fanns, typ företag)
av titanum
mane, du måste kolla med ett par handlare och se vad nettopriset blir. När jag beställde min upptäckte jag att det skiljer i utgångspris både på bil och tillval. Mitt slutpris diffade nära 15000 mellan två handlare.
Användarvisningsbild
av mane
titanum skrev:mane, du måste kolla med ett par handlare och se vad nettopriset blir. När jag beställde min upptäckte jag att det skiljer i utgångspris både på bil och tillval. Mitt slutpris diffade nära 15000 mellan två handlare.
"Jagar" 3st för tillfället.
Men än så länge så är den bästa offert på 6,4% på list priset i rabatt + ("fria" vinterhjul)
av titanum
Tycker att du definitivt ska överväg att ta Driver Support, klimatpaket VOC ifall du har behov av värmare, körjournal etc, samt backkameran.

Provkörde aldrig D3 utan för min del jämförde jag de två D4-varianterna och slog sen till på D4 med VEA, mest pga automatlådan.

Färgval är både skoj och svårt - blev en svart med svarta rutor. Fått många positiva kommentarer över färgvalet från både bekanta och obekanta :)
av Decoy01
mane skrev:Tackar.

Hur "stor" är skillnaden komfort mässigt mellan en R-design och en summum?
(tycker R-design är snyggare men vill ju inte råka ut för ett sport chassi ala audi :wink: )
Jag tyckte att R design blev stötig... Jag vill påstå att jag har en aktiv körstil, men trots det gillade jag inte sporfjädringen.
av ansjo
mane skrev:Har funderat sedan i somras att införskaffa en XC60.
men då beg. priserna nästa är i nivå med nybils priset så har tanken väckts att köpa en ny istället.

Några råd:
* ska man satsa på en D3 eller D4?
* Vad är skillnaden mot en Summum och en R- design? (Förutom annan front)?
* Vilka paket är prisvärda att välja?
* Funderar på en "seashell" färg - har dock inte hittat någon IRL - någon som tycker om färgen "passar" XC60.

Övrigt man ska fundera på?
Seashell är suverän, både snygg att titta på och bekväm då smuts inte syns så tydligt som många andra färger :-)-) .
Backkamera skulle jag inte vilja vara utan, den är såpass hög därbak så man ser inte ett skit de närmsta meterna...
Användarvisningsbild
av mane
Tack för tipsen!
ska iväg och provköra lite imorgon - igen...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]

Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]