Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag har mina igång under vintern.. Än så länge har det funkat fint.. Jag gillar infällda speglar speciellt för att det räcker att kasta ett öga över axeln när man går iväg för att se att man kom ihåg att låsa.
av mikebike
Jag hade min bil på service igår och när jag hämtade den konstaterade jag att backspeglarna inte var infällda, trots att bilen var låst.
Naturligtvis var alla personliga inställningar nollställda! :evil:
Infällning av backspeglar, nedfällning vid backning, automatlåsning av dörrar o.s.v.
av III
Det verkar finnas de som inte har problem med vinter och kyla och de som drabbats av fastfrusna backspeglar. Vill man ha det enkelt så är nog det en bra ide att stänga funktionen under vintern och fälla in de gånger det behövs eller vädret är kallt och torrt för då bör det ju funka.
Användarvisningsbild
av Zanders
Jag har stängt av mina då den står i garage under natten men det är bara ca 10+ vilket gör att det lägger sig vatten i motorn/mekanismen som fryser när jag kör ut bilen sen. Har funkat bra så länge det enbart har varit kallt men när det samlas vatten som fryser så går det ruskigt trögt och det knakar och har sig, känns läskigt!
Användarvisningsbild
av meko
De bör stängas av vintertid. De fryser fast..! (Inne på vår andra V60 nu, har varit lika på båda.)
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror att speglarna mår bra av att röra på sig. Risken är annars att de kärvar ihop. Man kan ju stänga av dom permanent förstås. :) Förra ägaren till min bil hade nog gjort det, för när jag satte igång dom fälldes de in med en smäll.
av guinness
Jag har stängt av mina permanent, tycker det är synnerligen irriterande att dom åker in och ut varje gång man låser/öppnar bilen.. :)
För mig en helt onödig funktion :)
av mikebike
guinness skrev:Jag har stängt av mina permanent, tycker det är synnerligen irriterande att dom åker in och ut varje gång man låser/öppnar bilen.. :)
För mig en helt onödig funktion :)
Beror helt på hur man bor. Jag parkerar på vänster sida av en smal enkelriktad gata.
På gamla bilen fick jag (och flera andra) en backspegel sönersparkad av någon (överförfriskad?) individ! :evil:
B200ft svårstartad

Har kollat och jag hittar bara en temp givare som […]

Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]