- fre 22 jan 2016, 21:38
#1040772
MrSportBee skrev:Jag har den på laddning och sätter vilken tid jag vill åka via appen. Jag ser alltid till att tanken är minst halvfull för har jag för lite diesel i möts jag av en kall bil och meddelandet att förkonditioneringen avbrutits på grund av låg bränslenivå så jag antar att dieselvärmaren används fast bilen står på laddning. Jag kör i Hybridläget och prioriterar alltså kupékomfort framför eldrift vilket säkert spelar in.Turritops skrev:När det är mellan -15 och -20 som det varit de senaste dagarna hjälper det inte med förkonditionering. Jag har ca 25 minuter till jobbet och bilen går ofta på diesel hela vägen trots att den fått styra förkonditioneringen själv och borde kunnat värma upp batteriet.Hur får den styra förkonditioneringen? Har du den på laddning eller inte? Om du har den på laddning blir förkonditioneringen med hjälp av elvärmaren och den har alldeles för liten kapacitet för att klara av att värma upp batteri, kupé och motor när det är kallare än -15. Dieselvärmaren däremot, klarar av det utmärkt. Jag hade min bil parkerad utomhus idag (med -12) och var lite sen med att slå på dieselvärmaren via VOC så den fick bara gå i 25 min, men det räckte, den startade på el och gick aldrig över på diesel.