Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zanders
Jefe skrev:Fick ett telefonsamtal idag från min personliga tekniker och han sa att
jag behövde komma in och uppgradera mjukvaran så skulle stereon bli som
vanlig igen. Har bokat tid på Tisdag och återkommer efter det om det någon skillnad.
Fint då låter det ju som att dem både vet om det och har en fix på det. Min ska in på service på onsdag så jag förutsätter att jag får denna uppdateringen då också.
av Kluster
Perra83 skrev:Kallstartar ni bilen eller har ni kört nån värmare innan när ni har uppstartsproblem?
Har kört med värmaren (timer via VOC) på varje morgon nu den senaste tiden och yttertempen pendlat från -10 till nu imorse -27,4.

En till grej jag märkte i morse när radio och allt hade kommit igång och jag hade kört i ca 2-3 min. När jag ringer min fru via BT så kopplas samtalet upp och ser att sekunderna börjar ticka på. Helt tyst från högtalarna. Vrider på volymratten och den står på mitten på reglaget. Efter ca 7-8 sek hör jag henne.
Användarvisningsbild
av Jefe
Perra83 skrev:Kallstartar ni bilen eller har ni kört nån värmare innan när ni har uppstartsproblem?
Har motorvärmare och kupévärmare i min men det gör ingen skillnad.
Användarvisningsbild
av Zanders
Jefe skrev:Fick ett telefonsamtal idag från min personliga tekniker och han sa att
jag behövde komma in och uppgradera mjukvaran så skulle stereon bli som
vanlig igen. Har bokat tid på Tisdag och återkommer efter det om det någon skillnad.
Har du märkt av någon skillnad? Min står hos verkstaden nu för service och jag räknar med att även jag får ny mjukvara.
Användarvisningsbild
av Jefe
Det var minus 12 grader i morse och radion startade efter några sekunder så
uppdateringen av mjukvaran va precis vad som behövdes :-)
Användarvisningsbild
av Zanders
Funkar fint här nu med men jag va tvungen att påpeka det, alltså ingen uppdatering av mjukvaran som sker automatiskt via service, vilket jag kan tycka är lite märkligt. Får man inte alltid senaste mjukvaran på alla styrenheter vid en service?
Användarvisningsbild
av Jefe
Jag stod bredvid min tekniker när han letade fram den specifika uppdateringen och det fanns hur många
uppdateringar som helst till min bil. Förmodligen så laddas bara vissa in om det behövs för det skulle ta
väldigt lång tid att uppdatera alla enheter.
av Kluster
Jefe skrev:Jag stod bredvid min tekniker när han letade fram den specifika uppdateringen och det fanns hur många
uppdateringar som helst till min bil. Förmodligen så laddas bara vissa in om det behövs för det skulle ta
väldigt lång tid att uppdatera alla enheter.
Om jag har förstått dig rätt, Jefe, så finns det en specifik uppdatering av mjukvara för detta problem? Hade din PST kännedom om detta fel redan när du nämnde detta?

Pratade nämligen med min PST igår och han kände inte till detta problem :roll:
Användarvisningsbild
av Zanders
Ja, det stämmer. När jag påpekade problemet och sa att det nog finns en mjukvara för det så hittade en där det specifikt stod att den skulle lösa detta problemet.
Fjærer foran V90 CC T5

Hei, har en defekt fjær foran på min V[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Jag har gjort CEM under handskfacket, den var &a[…]

Det lilla plastlocket sitter med en hake på […]

Tre år med Volvo V90 CC

När jag hade min XC70 bytte jag bak förs[…]