Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
III skrev:
W.A.P.E. skrev:
Lövet skrev:Har haft 3st och kan hålla med om att det är bland det bästa Volvo har gjort. Tyvärr gjordes aldrig den bästa bilen som jag tror skulle varit V60 D5 AWD Manuell. Både motorn och bilen förtjänade en bättre växellåda än vad den såldes med. Detsamma gäller förstås T6 också.
w0rd
?
Alltså, jag är inne på samma linje som Lövet skriver
av Lövet
III skrev:
W.A.P.E. skrev:
Lövet skrev:Har haft 3st och kan hålla med om att det är bland det bästa Volvo har gjort. Tyvärr gjordes aldrig den bästa bilen som jag tror skulle varit V60 D5 AWD Manuell. Både motorn och bilen förtjänade en bättre växellåda än vad den såldes med. Detsamma gäller förstås T6 också.
w0rd
?
Modern ungdomssvenska för "jag håller med" :wink:
av S80-04
V60 D4 Awd CC skulle ha varit ett bra alternativ men har tyvärr inte elbaklucka som tillval, så det blev en XC60 :( Får den i övermorgon.
av Exquattro
Kan bara hålla med, en kanonbil. Det enda jag kan klaga på är att det inte är start/stoppfunktion, på min kan jag varken sätta på eller stänga av :wink: . Trodde inte det fanns till D4AWD..
av Exquattro
Jo, förresten ska jag klaga på en skitbagatell men som retar mej en smula. Om man slår av tändningen samtidigt som torkarna går så stannar de i det läget där de är, går inte ner i viloläget. Jag vet inte om det finns någon smart anledning till det men det känns som en bagatell att fixa. Det får man t.o.m. på en gammal Passat..
av Thehellbillydeluxe
Exquattro skrev:Kan bara hålla med, en kanonbil. Det enda jag kan klaga på är att det inte är start/stoppfunktion, på min kan jag varken sätta på eller stänga av :wink: . Trodde inte det fanns till D4AWD..
SS kom till D4AWD MY16
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Har nog varit den bäst ihop skruvade Volvon hittills och trivsammaste att köra, inga direkta barnsjukdomar, det enda man kan klaga på är väl att den är törstig för att vara en drive även om man försöker köra extremt försiktigt(17" hjälper nog till), torkaren på bakluckan som aldrig har tagit hela dess yta...
Nu när den passerat 11000 mil så har spoilern på bakluckan börjat vibrera vid tomgång.
Användarvisningsbild
av mikeman
Ansluter mig till hyllningen i de flesta fall med min V60 D4 Ocean Race my16. Mycket väl ihopskruvad, inte ett oljud visserligen efter bara 2500 mil. Och låg ljudnivå utifrån bara det är ok asfalt. Ibland skallrar det från höger sida men då är det isskrapan i dörrfacket. [WHITE SMILING FACE] Tycker att den borde varit i storlek som bmw 3-serie men bredden i bagageutrymmet är åtminstone bättre på Volvon. Mycket pigg motor och bra standardchassi. Man känner sig säker med så bra väghållning och alla säkerhetssystem på det.

Bränsleförbrukningen är verkligen inte bra vid motorvägskörning, det är faktiskt förvånande dåligt. 0,55-0,63 med 90 procent motorväg. Den lägre noteringen kan man med nöd och näppe klara när man sätter farthållaren på 120. Tycker den borde klarat 0,5. 0,7 vid stadskörning med skapligt med trafik är å andra sidan kanon och störst skillnad mot en äldre bensinbil.
av Lövet
0,5 med farthållaren på 120, finns det någon motsvarande bil som klarar det?
Glöm inte att landsvägskörning i EU-spec är 70 km/h och knappt det.

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]