Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Jisses det var inkapslat. Fin bild! Tack
Jag har en CETEK laddare och tänkte underhållsladda. Startmotorn tvekar en sekund ofta.
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Går det att underhållsladda en D4 VEA med en CETEK 3600?
Den gula standbylampan lyser men det går inte sätta den på bilmode.
Det finns mc också...är det blysyrabatteri?
Användarvisningsbild
av Momentum
MångaVOLVO skrev: Startmotorn tvekar en sekund ofta.
Det är inte så att motorn gör sin startsekvens? Om det är kallt tar en kort stund innan förvärmningen är klar och startmotorn kopplas in

"För bilar med dieselmotor kan en viss fördröjning
uppstå innan motorstart påbörjas –
under tiden visar displayen Motor
Förvärmer."

Förövrigt så ska man inte koppla in sig på minuspolen på batteriet då man ska underhållsladda, utan i en jordpunkt, detta för BMS inte ska bli förvirrat, då BMS ska hålla koll på batteriets laddningsgrad
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Det finns ingen display med förvärmning. I fjor när det var varmare startade en fläkt när jag tog i dörrhandtaget det brusade 5 sekunder. Inget sånt i vinter alls.
Och minuskabeln syns inte då den finns inne under "taket".
Det går fästa minus på blocket.
Finns laddare till agm batterier?
Användarvisningsbild
av MångaVOLVO
Det blir en dyr verkstadsräkning.

Vilken sorts batteri sitter i en V60 D4 VEA 8 stegs automat?
av Rådlös
mikeop: Detta var en nyhet! Det finns flera trådar här på forumet där det har debatterats tidigare. Flera bilägare har berättat om dom besked dom har fått av Volvo (servicepersonal och försäljare)
Vet du om laddaren har funnits länge? Hursomhelst, du har "Öppnat en ny glänta i tillbehörens snårskog"!
Användarvisningsbild
av Perra83
MångaVOLVO skrev:
Vilken sorts batteri sitter i en V60 D4 VEA 8 stegs automat?
Enklast är att lyfta på locket och kolla.
Du bör i alla fall ha ett av typen AGM och minst 760CCA. Tog infon ur V60 2016 manualen.
Användarvisningsbild
av paso
Kan någon förklara vad som skulle kunna hända vid inkoppling av laddare direkt på batteripolerna?
Jag har i de tre senaste bilarna (XC70 my13, V60 my14 och XC60 my16) använt en Ctek laddare och deras något smarta anslutning med lysdioder fast monterat på batteripolerna. Indikeringen på anslutningen verkar funka och inget övrigt konstigt verkar hända med bilen och laddningen.

Tack alla för svaren!!

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har för mig att volvo tog bort det kylda hand[…]

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]