Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
Niclas skrev:Min har börjat varna för fartkameror åt båda håll, det gjorde den inte tidigare :(
lite störigt kan jag tycka :x
Enkelpling och dubbelpling...har funnits tidigare
leiwi skrev:
LazerHawke skrev:
leiwi skrev:
Kamera problemet löser du genom att ladda ny kamerafil. :D
O var finner man kamera filerna?

Tex , http://speedcam.se
Formatet du skall välja är GPX , välj "alla hastigheter , ladda på usb sticka , sätt i bilen välj navigation och överför från usb :D
Ska man tanka in allt på den där listan på sidan (efter det man tryckt på GPX)? Verkar finnas en hel del separerad information?
Användarvisningsbild
av leiwi
Ladda ner "alla hastigheter" för att få kameror vill du ha betalstationer, badplatser eller annat laddar du det med men lägg dom olika filerna i olika bibliotek på USB minnet

Du skall inte ladda ner några "skyltar" eller så från sidan :D
av Trollet99
Blandar ni inte äpplen och päron nu? Speedcam-filen i gpx format är ett tillägg man kan lägga utöver de redan befintliga fartkameravarn som ingår i sensus nav. Med de tilläggen får man aldrig rätt "logga" på kartan och inte heller någon fartskylt i navven. Dessutom plingar den då i alla riktningar. Stämmer min uppfattning?
av dalanisse
Jag har förlorat ljudsignalen ("plinget") när man närmar sig fartkamera. Jag är osäker på när exakt detta skedde, men jag tror att det sammanfaller med senaste kartuppdateringen som jag gjorde för 3-4 veckor sedan. Någon som känner igen detta?

Jag har kollat i menyinställningarna, och det är korrekt ikryssat att den ska varna för fartkameror.
Fartkameror visas korrekt på displayen,
Jag hittar ingen separat volyminställning som kan ha blivit nollad av misstag.
(Däremot har jag stängt av röstnavigeringen, men det ska väl inte spela någon roll)
Användarvisningsbild
av leiwi
dalanisse skrev:Jag har förlorat ljudsignalen ("plinget") när man närmar sig fartkamera. Jag är osäker på när exakt detta skedde, men jag tror att det sammanfaller med senaste kartuppdateringen som jag gjorde för 3-4 veckor sedan. Någon som känner igen detta?

Jag har kollat i menyinställningarna, och det är korrekt ikryssat att den ska varna för fartkameror.
Fartkameror visas korrekt på displayen,
Jag hittar ingen separat volyminställning som kan ha blivit nollad av misstag.
(Däremot har jag stängt av röstnavigeringen, men det ska väl inte spela någon roll)

Volyminställningen för Bla navigationen gömmer sig under den vänstra "radio" ratten , prova där :D
av dalanisse
Japp, knappen märkt "sound" (om jag minns rätt, inte i bilen nu).
Men jag hittar som sagt ingen separat volyminställning för fartkamera-plinget, som kan ha blivit nollad av misstag.
Jag vill ha tillbaka fartkamera-plinget, hur gör jag? Inte hittat något i manualerna heller.
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]