Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Rutan kan även frysa på och torkarna kan fastna när man kör. Volvo har inte jättemånga onödiga tillbehör och ja intalar mig att värme i rutan är bra.
av XC60
Provkör en bil med eluppvärmd ruta och helst i mörker innan du bestämmer dig är mitt råd. Hade en ny Ford Focus som hyrbil och den hade eluppvärmd ruta och det var tyvärr riktigt illa i mörkerkörning då alla mötande bilar fick otrevliga "halo"-effekter runt deras strålkastare. Jag är mycket skeptisk så försök verkligen prova innan köp.
av V60D5AWDPolestar
XC60 skrev:Provkör en bil med eluppvärmd ruta och helst i mörker innan du bestämmer dig är mitt råd. Hade en ny Ford Focus som hyrbil och den hade eluppvärmd ruta och det var tyvärr riktigt illa i mörkerkörning då alla mötande bilar fick otrevliga "halo"-effekter runt deras strålkastare. Jag är mycket skeptisk så försök verkligen prova innan köp.
Har eluppvärmd vindruta på fruns Focus, och så här års(höst/vinter) så är det ett suveränt tillbehör. Men visst kan det vara lite irriterande I visa lägen,
Användarvisningsbild
av Perra83
Takido skrev:Hej kan ta ett foto på min framruta i dag med värme slinga i.
JA, tack! Jag avskyr störningar och kommer välja bort det om det går.
av Takido
Så här mycket ser jag av el tråden i rutan. Forden syntes den mer på än volvon.
Bilagor
1448101256172.jpg
Min syn
1448101256172.jpg (1.96 MiB) Visad 265 gånger
Användarvisningsbild
av Perra83
Tack ska du ha!!!
Vi var och tittade på en Renault idag och där såg ja trådarna så fint och det glittrade till i solen. Nästan som reflexer från instrumentbrädan.
Vi valde bort värmen i rutan. Ja hotade sambon med att välja till panoramakameran istället höhö! :wink:

Vad har du för bilmodell samt årsmodell[…]

Om moderator så önskar kan han/hon rade[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Tog loss plåtlocket och tittade ner i h&arin[…]

Hej! Mitt första inlägg här, hoppa[…]