Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Jag upplever INGEN GPS som fullständig.
Har en fin TomTom med extra allt mm. Den har farsan fått ta för den inbyggda funkar hyggligt den med. Åker jag med någon som saknar GPS funkar Google Maps i mobilen perfekt.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
MartinS skrev:Du gnällde ju över samma sak för några månader sedan, vad är det egentligen du vill uppnå med dina trådar om detta?
Vadå uppnå? Vad exakt syftar du på? Att han ska behöva ha en vetenskaplig grundad avhandling innan han ska posta en åsikt om en Volvoprodukt i ett volvoforum? Är väl inget konstigt alls med detta. När något företag brister i någon produkt så sprids det viralt i forum och sociala medier. Helt korrekt gjort TureMagnusson. MartinS, välkommen till 2015.
Användarvisningsbild
av Blixnabb
Det är likadant med de flesta GPSer som finns på marknaden, det tar mellan 6-12 månader innan tex Garmin har med de nya vägarna, då uppdaterar de ändå 4ggr per år, så det är nog svårt att få Volvo som köper in tjänsten av något kartföretag att bli bättre än vad de är med den teknik som används just nu, i framtiden kommer det nog betydligt bättre system som funkar i realtid.
Användarvisningsbild
av MartinS
volvobrasse skrev:
MartinS skrev:Du gnällde ju över samma sak för några månader sedan, vad är det egentligen du vill uppnå med dina trådar om detta?
Vadå uppnå? Vad exakt syftar du på? Att han ska behöva ha en vetenskaplig grundad avhandling innan han ska posta en åsikt om en Volvoprodukt i ett volvoforum? Är väl inget konstigt alls med detta. När något företag brister i någon produkt så sprids det viralt i forum och sociala medier. Helt korrekt gjort TureMagnusson. MartinS, välkommen till 2015.
Ja men han startade ju en precis likadan tråd i Juli, varför starta en ny?

Om det kom en uppdatering i April senast och det skall komma "ungefär" två om året, då kommer det väl en snart? Vad är problemet? Vad har volvo lovat som dom inte håller?

Snart är det 2016, välkommen!
Användarvisningsbild
av volvobrasse
MartinS skrev:
volvobrasse skrev:
Ja men han startade ju en precis likadan tråd i Juli, varför starta en ny?

Snart är det 2016, välkommen!
Han kanske inte fick dom svaren han önskade? Vad vet jag? Jag tycker dock inte att det är överdrivet mentalt påfrestande att han i så fall ställt samma fråga igen. Men det är jag det.
Användarvisningsbild
av mange69
Mailade Volvo supporten för några dagar sedan i ett liknande ärende och till svar fick jag att uppdateringar kan dröja om man tar ett större omtag. Svaret var generellt, men man kan hoppas på en uppryckning på mycket i kartunderlaget.
Användarvisningsbild
av joel80
Jag kör med extern GPS... (garmin) och Waze på mobilen. Uppdaterar Garmin för sällan kan jag byta märke... Och Waze håller sig alltid uppdaterad.. Max en vecka brukar det ta innan en nyöppnad väg är med... Användarna som styr vad som uppdateras... Lite som GPSernas wikipedia. :)
Synd att man inte kan köra den appen i bilen!
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]