Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hertsh
Vad har du för bil? Jag har monterat stänkskydd på min förra XC70 MY12 och på min nuvarande XC60 MY16 och det behöver inte borras på någon av bilarna, varken fram eller bak. Man får med tre skruv till varje stänkskydd som man använder i befintliga hål. Det enda man behöver göra är att skruva ut de skruv som sitter i hålen från början, tvätta litegrann och sedan skruva dit stänkskydd. Hur lätt som helst, alla klarar det.
Användarvisningsbild
av leiwi
squadron skrev:Jag har en RÖD med R-design, så är tveksam till att stänkskydden smälter in bättre med däcken än vad de bryter mot det röda/silvriga.
Jag lämnade idag in mina stänkskydd för lack hos Bilia, de ville ha 1000kr vilket var 1500kr mindre än mina lokala lackfirmor.

Går det verkligen att montera stänkskydd på R Design?? :roll: :roll:
av trasker
ricjuo skrev:En fråga, jag funderar på att montera dessa själv. Men när jag kollar i monteringen på Volvo, så ska man borra och sätta dit en plugg i sista steget. Någon som vet varför? Känns sådär att borra.....
Hertsh skrev:Vad har du för bil? Jag har monterat stänkskydd på min förra XC70 MY12 och på min nuvarande XC60 MY16 och det behöver inte borras på någon av bilarna, varken fram eller bak. Man får med tre skruv till varje stänkskydd som man använder i befintliga hål. Det enda man behöver göra är att skruva ut de skruv som sitter i hålen från början, tvätta litegrann och sedan skruva dit stänkskydd. Hur lätt som helst, alla klarar det.
Jag tror Volvo uppdaterat kiten och nu mer skickar med pluggen som man måste borra hål för. Har nyss monterat på min XC60.

Pluggen tror jag är till för att öka stabiliteten, kan tänka mig att dom annars KAN bli lite för fladdriga när det packas is och snö och man sparkar loss det. Typ.

Men man borrar som sagt bara i plast.
av ricjuo
trasker skrev:
ricjuo skrev:En fråga, jag funderar på att montera dessa själv. Men när jag kollar i monteringen på Volvo, så ska man borra och sätta dit en plugg i sista steget. Någon som vet varför? Känns sådär att borra.....
Hertsh skrev:Vad har du för bil? Jag har monterat stänkskydd på min förra XC70 MY12 och på min nuvarande XC60 MY16 och det behöver inte borras på någon av bilarna, varken fram eller bak. Man får med tre skruv till varje stänkskydd som man använder i befintliga hål. Det enda man behöver göra är att skruva ut de skruv som sitter i hålen från början, tvätta litegrann och sedan skruva dit stänkskydd. Hur lätt som helst, alla klarar det.
Jag tror Volvo uppdaterat kiten och nu mer skickar med pluggen som man måste borra hål för. Har nyss monterat på min XC60.

Pluggen tror jag är till för att öka stabiliteten, kan tänka mig att dom annars KAN bli lite för fladdriga när det packas is och snö och man sparkar loss det. Typ.

Borrade du dina? Är det för stabilitet så skiter jag nog i det..
av squadron
leiwi skrev:
squadron skrev:Jag har en RÖD med R-design, så är tveksam till att stänkskydden smälter in bättre med däcken än vad de bryter mot det röda/silvriga.
Jag lämnade idag in mina stänkskydd för lack hos Bilia, de ville ha 1000kr vilket var 1500kr mindre än mina lokala lackfirmor.

Går det verkligen att montera stänkskydd på R Design?? :roll: :roll:
Jag tror det. http://www.garaget.org/?car=354615&image=3351472
av Hertsh
trasker skrev: Jag tror Volvo uppdaterat kiten och nu mer skickar med pluggen som man måste borra hål för. Har nyss monterat på min XC60.

Jag har monterat Volvo original stänkskydd på en XC60 förra veckan. INGET borrande och inga plugg, endast tre skruv som ersätter tre skruv som redan sitter i hål på insidan av hjulhuset.

Samma på XC70'n som jag skrev ovan.
av squadron
Skiten bil, men nu är stänkskydden på, viss nyansskillnad förekommer. Ganska mycket nyansskillnad jämfört den nedlackade nederdelen. :(
Bilagor
20151122_Stänkskydd2.jpg
Bra passform :)
20151122_Stänkskydd2.jpg (794.44 KiB) Visad 329 gånger
20151122-Stänkskydd1.jpg
20151122-Stänkskydd1.jpg (825.79 KiB) Visad 329 gånger
av volvoc70cab
squadron skrev:Hej

Någon som testat stänkskydden från Vparts, till xc60 ?
Hur är dessa i passform och kvalitet?

http://vparts.se/se/volvo-xc60/teknik-t ... hoger.html
http://vparts.se/se/volvo-xc60/teknik-t ... hoger.html

Mvh Richard

Har monterat på min XC60 endast där framme. Pluggen struntade jag i efter det att jag pratat med mekanikerna på en volvo verkstad. Deras svar var att de aldrig sätter dit "pluggen".
Bakaxelfråga 740?

Eftersom det är utväxlingen som skiljer […]

Laddbox från Easee tillsammans med deras las[…]

Laddar inte

Fungerar laddningslampan?? Det händer a[…]

Upplever att bilen drar lite väl mycket soppa[…]