- mån 09 nov 2015, 19:39
Man borrar väl bara i plastkjolen och inte i plåten om jag inte helt läst fel?
Moderator: Moderatorer
squadron skrev:Jag har en RÖD med R-design, så är tveksam till att stänkskydden smälter in bättre med däcken än vad de bryter mot det röda/silvriga.
Jag lämnade idag in mina stänkskydd för lack hos Bilia, de ville ha 1000kr vilket var 1500kr mindre än mina lokala lackfirmor.
ricjuo skrev:En fråga, jag funderar på att montera dessa själv. Men när jag kollar i monteringen på Volvo, så ska man borra och sätta dit en plugg i sista steget. Någon som vet varför? Känns sådär att borra.....
Hertsh skrev:Vad har du för bil? Jag har monterat stänkskydd på min förra XC70 MY12 och på min nuvarande XC60 MY16 och det behöver inte borras på någon av bilarna, varken fram eller bak. Man får med tre skruv till varje stänkskydd som man använder i befintliga hål. Det enda man behöver göra är att skruva ut de skruv som sitter i hålen från början, tvätta litegrann och sedan skruva dit stänkskydd. Hur lätt som helst, alla klarar det.Jag tror Volvo uppdaterat kiten och nu mer skickar med pluggen som man måste borra hål för. Har nyss monterat på min XC60.
trasker skrev:Borrade du dina? Är det för stabilitet så skiter jag nog i det..ricjuo skrev:En fråga, jag funderar på att montera dessa själv. Men när jag kollar i monteringen på Volvo, så ska man borra och sätta dit en plugg i sista steget. Någon som vet varför? Känns sådär att borra.....Hertsh skrev:Vad har du för bil? Jag har monterat stänkskydd på min förra XC70 MY12 och på min nuvarande XC60 MY16 och det behöver inte borras på någon av bilarna, varken fram eller bak. Man får med tre skruv till varje stänkskydd som man använder i befintliga hål. Det enda man behöver göra är att skruva ut de skruv som sitter i hålen från början, tvätta litegrann och sedan skruva dit stänkskydd. Hur lätt som helst, alla klarar det.Jag tror Volvo uppdaterat kiten och nu mer skickar med pluggen som man måste borra hål för. Har nyss monterat på min XC60.
Pluggen tror jag är till för att öka stabiliteten, kan tänka mig att dom annars KAN bli lite för fladdriga när det packas is och snö och man sparkar loss det. Typ.
Men man borrar som sagt bara i plast.
leiwi skrev:Jag tror det. http://www.garaget.org/?car=354615&image=3351472squadron skrev:Jag har en RÖD med R-design, så är tveksam till att stänkskydden smälter in bättre med däcken än vad de bryter mot det röda/silvriga.
Jag lämnade idag in mina stänkskydd för lack hos Bilia, de ville ha 1000kr vilket var 1500kr mindre än mina lokala lackfirmor.
Går det verkligen att montera stänkskydd på R Design?? :roll: :roll:
trasker skrev: Jag tror Volvo uppdaterat kiten och nu mer skickar med pluggen som man måste borra hål för. Har nyss monterat på min XC60.Jag har monterat Volvo original stänkskydd på en XC60 förra veckan. INGET borrande och inga plugg, endast tre skruv som ersätter tre skruv som redan sitter i hål på insidan av hjulhuset.
Pluggen tror jag är till för att öka stabiliteten, kan tänka mig att dom annars KAN bli lite för fladdriga när det packas is och snö och man sparkar loss det. Typ.
Men man borrar som sagt bara i plast.
squadron skrev:Hej
Någon som testat stänkskydden från Vparts, till xc60 ?
Hur är dessa i passform och kvalitet?
http://vparts.se/se/volvo-xc60/teknik-t ... hoger.html
http://vparts.se/se/volvo-xc60/teknik-t ... hoger.html
Mvh Richard
Laddbox från Easee tillsammans med deras las[…]
Upplever att bilen drar lite väl mycket soppa[…]