Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tack igen för att ni tar er tid att svara. :)
Ingår inte eluppvärmd ratt i klimatpaketet?
Eluppvärmd ratt ingår inte längre i klimatpaketet, de har ersatt den med eluppvärmda spolarmunstycken. Fick reda på nyligen att välja till eluppvärmd ratt separat gör att leveranstiden ökar på med 1-2 månader, leverantören har svårt att få fram rattar helt enkelt.

Driver support som många av er tipsar om har jag efter noga övervägande bestämt mig för att hoppa över till trots.

Backkamera står jag och väger fram och tillbaka om jag ska lägga till eller inte... nästan så att jag får singla slant. :roll:

Färgvalet är ett kapitel för sig. Ett tag så hade jag bestämt mig för svart, nästa dag silver, dagen därpå osmium, sen seashell... Jag såg den nya XC90 i Osmium grå och den såg riktigt fin ut i den färgen, dock så vet jag inte hur den ser ut på en XC60... (mer är på bild).

Hmmm... jag återkommer i tråden när/om jag kommer till något beslut. :)

Under tiden får gärna ni som har lust och tid lägga upp bilder på era xc60, gärna i färgerna osmium eller seashell. :wink:
metal skrev:Tack igen för att ni tar er tid att svara. :)

Under tiden får gärna ni som har lust och tid lägga upp bilder på era xc60, gärna i färgerna osmium eller seashell. :wink:
Du kan se min Seashell Beige Metallic på, https://myxc60d4awd.files.wordpress.com ... c_0605.jpg

Sedan vet du att jag verkligen kan rekommendera backkamera :D.
Perra83 skrev:Varför inte BE Pro? Där ingår sensus nav och parkeringssensorerna plus panoramatak och nått mer.
Precis vad jag tänkte skriva men du hann före. Om man inte specifikt ogillar soltak och vill vara utan det så får man det väl nästan gratis genom att välja BE Pro istället för sensorer och navi separat?

Fuktsensor kanske? Jag vet inte vad den gör, men eftersom den inte kostar många kronor så har jag beställt den på de senaste bilarna jag haft. Tror den hjälper till att styra AC:n så rutorna håller sig im-fria på väg hem från gymmet.

Skyddsgaller i stål kör jag alltid också, gillar att kunna binda fast prylar som inte får välta i bagaget. Tycker det ser lite mindre fjolligt ut också än nätstrumpan som sitter där annars.
PaNi skrev:
Skyddsgaller i stål kör jag alltid också, gillar att kunna binda fast prylar som inte får välta i bagaget. Tycker det ser lite mindre fjolligt ut också än nätstrumpan som sitter där annars.
Det är ingen dum idé. När det är uppfällt stör det väl inte i och urlastning av nått skrymmande? Stora vassa föremål ska ändå inte fraktas i bilen utan på kärra. Inga missljud från gallret?
Jag misstänker att min sambo och hennes syrra gärna tar en XC60 till Ullared istället för en rostig V70 -00, 80mil ToR.
Hej igen!

Ber om ursäkt att jag varit lite frånvarande, men nu har jag bestämt mig (tror jag :???: :wink: ) och beställt.

Det blev som specen i mitt första inlägg förutom att jag la till Backkamera. Färgvalet föll till slut på Osmium grå. Hade först lagt beställning på Electric Silver, men ångrade mig efter ett par dagar då jag fick se XC60n i Osmium grå. 8)

Vad gäller Business Edition Pro så valde jag aktivt att skippa det, till viss del för att spara lite pengar (ca 7000 kr). Jag har glastak på min V40 CC idag och visst, det blir mer ljus i kupén, men jag tycker inte att jag som förare får så mycket ut av det. Jag hade en vanlig V40 R Design innan, utan glastak och då med svart innertak, jag reflekterade aldrig på då att jag saknade ljusinsläpp. Folk i baksätet har jag ytterst sällan, det är väl främst de som har nytta av det.

Stålgallret till bagaget har jag också kollat lite på och det verkar inte så tokigt, någon som kan svara på hur det fungerar i praktiken? Undrar samma saker som Perra83. I alla fall, detta är ju ett tillbehör så det går ju att köpa till i efterhand.

Nu blir det till att vänta. :)
Stålgallret är tyst, inga missljud alls på de fyra bilar jag haft med stålgaller. I uppfällt läge stjäl det inte mer plats än att det som går in på höjden genom bagageöppningen även ryms under gallret. Så en garderob eller motsvarande rätblock är inga problem. Men visst, om du du fyller bilen med pingisbollar så tar det förstås lite volym. Dock tycker jag nog att "rullgardinen" i så fall är ett större problem. Den har lämnats hemma många gånger när bilen ska packas full, men gallret har jag aldrig åkt ifrån.

Kan man felsöka haldexen genom att ta ur s&au[…]

Koppla in ström på matarkabel till star[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så blir […]

Eftersom det ser ut att komma inifrån, under[…]