Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

~Kalle~ skrev:Lite prestanda från min D4 AWD Polestar :-)-)

[youtube]I8oYEQEiWTI[/youtube]
[youtube]zYCvbeOot2w[/youtube]
[youtube]fwppwSOVxiA[/youtube]
[youtube]-SYsaeMN4hQ[/youtube]

/Kalle
Helt underbart, tack så hemskt mycket för dom filmerna! :) :)

MVH
Erik
av Termik
spaceuser skrev:
Termik skrev:Det jag märkte var att utan optimering så "dog" motorn vid 3000rpm, efter optimering drar den till rödstrecket 4500 rpm. Syns tydligt på effektkurvorna på Polestars hemsida. Drog ju bra i original upp till 80-100km/h sedan tappade den andan.
Intressant, men hur växlar lådan efter detta?
I normalläge så tycker jag den växlar som förut, dvs slirar en del vid start med lite gas. Däremot när den har lock-up så mosar vridet på rejält och accelerationen är imponerande på lågt varv. I sportläget så är det grymt (tycker jag), känns som varenda hästkraft går rakt ner i drivhjulen, känslig på gasen, växlar upp direkt och varvar ur hela tiden. Hornen växer ut... Bild. Inget(!) slir med sportläget, rappa distinkta växlingar.

Filmerna ovan visar acceleration i sportläget. Ser ett orange "S" vid växelindikatorn på högersidan på instrumenteringen.
Användarvisningsbild
av meko
Wow! Nu är det äntligen dags att slå till! Väntan är över! :D
Nån som vet hur länge Polestar kampanjen på 6 900:-- gäller? Kan inte se det på deras hemsida...
Användarvisningsbild
av sony
Tack för info om erbjudandet. Ska slå till utan tvekan. Värt varend a krona. Ni som optimerar registrerar ni den eller bara kör utan beviset?
av kmi
Rudolfs skrev:
Du får ju inte en D5 kurva utan du får en helt annan kurva än en standard V60 D5. Bara gå in o kolla kurvorna o jämnför på polestar's sida. Men effekten gör skillnad.

Gört bara! :D
Precis samme kurve, tror du blir lurad av at x aksen (RPM) i diagramet har en andet interval. (du kan jmf. med musen i diagramet på olika RPM)
Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Ingen som kan ge en hint? Har googlat, kollat, l[…]

Huven indikerar öppen

Sitter i vänster huvlås, vill jag minna[…]

Hej! Jag har sökt på nätet i timm[…]

Ok, då antar jag att det bara är att pl[…]