Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mange69
Statsminister skrev:Vad tog ÅF för installationen?
Betalade totalt ca 7600 kr.
Av det var det utöver rampen Volvos eget kablage, mjukvara och arbete.
Rampen kan nu slås på och av i bilens meny så det blev ingen fysisk knapp.
Användarvisningsbild
av leiwi
mange69 skrev:
TommyP86 skrev:Hur lirar den med aktiva helljuset? Fungerar det bra?
Det fungerar bra. Möjligen att man bländar bilarna på långt håll innan sensorerna detekterar den bilen.

En liten fundering med det aktiva helljuset, När man använder det så stängs ju inte heljuset av utan "svänger " ju bara ut på högersidan och ändrar ljusbild vid möte . hur släcks rampen då ?? :shock:
Användarvisningsbild
av mange69
leiwi skrev:
mange69 skrev:
TommyP86 skrev:Hur lirar den med aktiva helljuset? Fungerar det bra?
Det fungerar bra. Möjligen att man bländar bilarna på långt håll innan sensorerna detekterar den bilen.

En liten fundering med det aktiva helljuset, När man använder det så stängs ju inte heljuset av utan "svänger " ju bara ut på högersidan och ändrar ljusbild vid möte . hur släcks rampen då ?? :shock:
Vid helljusautomatik så är det de inre helljusen/-reflektorerna som släcks så och bara de yttre ljusen som styr undan ljusbilden. Då rampen är inkopplad så slocknar den tillsammans med de inre reflektorernas ljus.
Användarvisningsbild
av kalhygge
Vore mkt intressant med bild från sidan efter installatikon - har en 2016 Summum, alltså lite annan front och överväger ramp.

Blev det någon påverkan på fronten, eller sitter rampen utanför?

Upplever du ljuset på marken nära bilen som störande, alltså tar bort fokus från avståndet?
Användarvisningsbild
av mange69
kalhygge skrev:Vore mkt intressant med bild från sidan efter installatikon - har en 2016 Summum, alltså lite annan front och överväger ramp.

Blev det någon påverkan på fronten, eller sitter rampen utanför?

Upplever du ljuset på marken nära bilen som störande, alltså tar bort fokus från avståndet?
IMG_1964.jpg
IMG_1964.jpg (1.05 MiB) Visad 895 gånger
Gallret är knipsat för att rymma rampen. Den är monterad i krockbalkarna bakom fronten.
Ljuset på marken vänjer man sig vid. Det är när vägen är våt det är extra tydligt, men överkomligt.
av JEriksson
Snyggt monterat, men liten fundering om denna ramp är E-märkt?

Har haft diskussion med min Volvo verkstad och de säger att de endast monterar E-märkta ramper.
Därför är jag nyfiken på om denna ramp är det efterson du fått detta monterat av en Volvo verkstad

Är den inte det så kan man ställa frågan varför en verkstad monterar och inte en annan?

/J
Användarvisningsbild
av mange69
I detta fallet förlitar jag mig på min Volvo ÅF. Kan bara hänvisa till dem alt. den importör de använder. Det är den rampen de säljer mest av och rekommenderar.

Det gick fint att få dit allt igen. S&Arin[…]

Min har varnar för samma sak (xc60 - 11) Samt[…]

V50 2,4 bensin, konstigt fel

Jag får se om jag orkar börja brå[…]

Tror Volvo har tagit bort möjligheten att sl&[…]