Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
mange69 skrev:Jag har en iPhone 6+ med app-version 3.1.0 och jag har valet "Skicka resmål" i menyn om man klickar på de 3 strecken uppe till vänster. Jag kan även klicka på "ballongen" som visar vart bilen är på kartan på startsidan. Får då valet "Sök och skicka destination". Lycka till!
Verkar ju helt galet! Vi har samma version men jag har inte funktionen i menyn!
ImageUploadedByTapatalk1443559591.764294.jpg
ImageUploadedByTapatalk1443559591.764294.jpg (91 KiB) Visad 286 gånger
Användarvisningsbild
av mange69
Tror det beror på att du inte installerat Nav ännu. Kommer dyka upp efter installationen. Lycka till!
av permikael
Då jag har enbart har online kartorna i vår bil hade jag send to car innan den nya versionen av appen kom.
Nu har jag inte funktionen ( som ändå inte fungerade), jag har fått till mig att precis som ni säger: Har bilen funktionen ser du det i appen.
Bra, tycker jag så att man visar rätt saker i appen.
Användarvisningsbild
av crumpets
Så det är olika för olika bilar? Jag hade funktionen förr i appen men fick den aldrig att funka, och nu syns den inte alls.
Finns det nån lista över vilka modeller och årsmodeller som ska ha detta?
Användarvisningsbild
av mange69
Det är bara bilar med Sensus navigation tillvalt (för XC60 från MY14W46) som har det om jag inte är felinformerad.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Intressant, lämnade in min bil för att få kartorna för ca 45 min sedan och väntar på annan plats. Nu när jag öppnar appen så är funktionen "skicka resmål" där :) Så det är som ovanstående sa. Den kommer med uppdateringen. Gick dock snabbt här.
Användarvisningsbild
av C.W.
Jag tycker det är suveränt med funktionen 'show traffic incidents och Traffic condition.
Fler än jag som använder?

Däremot uppdateras kartorna för sällan, men det har ju inte med appen att göra.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
C.W. skrev:Jag tycker det är suveränt med funktionen 'show traffic incidents och Traffic condition.
Fler än jag som använder?

Däremot uppdateras kartorna för sällan, men det har ju inte med appen att göra.
Hur funkar den funktionen i praktiken? Något man ställer in manuellt?
Användarvisningsbild
av C.W.
i kartan så klicka på ikonen/symbolen längst ned till höger (ser ut som ett block)
Då kommer du in i en menu som heter 'Choose View'
Där kan du välja t.ex:
Map view osv
Vet faktiskt inte hur Traffic och Incidents fungerar i praktiken för att faktiskt ange incidenter
Användarvisningsbild
av volvobrasse
C.W. skrev:i kartan så klicka på ikonen/symbolen längst ned till höger (ser ut som ett block)
Då kommer du in i en menu som heter 'Choose View'
Där kan du välja t.ex:
Map view osv
Vet faktiskt inte hur Traffic och Incidents fungerar i praktiken för att faktiskt ange incidenter
Ok tackar!

Dock provade jag funktionen att skicka resmål från appen idag. Har inte fungerat för mig. Står att den inte får kontakt med bilen. Fick dock Sensus Navigation i dag, så det kanske inte lirar hundra ännu. Alla andra funktioner i appen fungerar dock som vanligt.

Hade ”det andra bilmärket” tidiga[…]

Jag är en riktig Volvoälskare, men EX90 […]

Lambdalampan lyser

Lampan lyser när det finns felkod. Sotar den[…]

Reparera läckande AC

Ett råd, byt så lite som möjligt […]