Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tackar för inputen.
Lidbil verkar rätt så lockande just nu, får slå dem en signal på måndag. Jobbar ju bara 5 servicetekniker där, jämfört med över 10 stycken i Skövde, så förhoppningsvis så är de lite mer personliga.

Hur funkar det med lånebil och liknande? Förmodar att konsumentköplagen bara gäller hos det stället där man köpt bilen? Eller ger nybilsgarantin också något skydd så att man inte blir utan bil?
Att Volvo generellt skulle ha dålig kvalitet eller ens ojämn tror jag inte är en välbelagd uppfattning, de får bra betyg i internationell press, klarar sig bra hos DEKRA och SBP och är populära som taxi samt hos begagnathandlare... tråkigt ändå med alla felen.

Att de inte svarar hos Bilia Skövde låter jättekonstigt! Har du lånebil så ingen panik men ändå. Jag har ringt bilverkstäder många gånger och de svarar alltid (dock inte alltid med så trevlig ton...).

Det är inte så enkelt med fel som bara dyker upp ibland. Jag har ett sånt på min Audi, ska lämna in den hos en återförsäljare som jag inte köpte den hos, får lånebil gratis ändå. Men det tror jag är helt frivilligt om man inte lämnar in bilen där man köpt den.

Hoppas det löser sig - hade en S80 MY01 med liknande mängd och typ av fel, den blev OK till slut efter att jag kört 2000 mil med den första året och 1000 i lånebilar...
PH
V60Crosscountry skrev:Kontaktade Volvos kundtjänst idag, en väldigt dryg dam svarade. Förklarade att verkstaden inte tar mig på allvar och att kundrelationsansvarig ej verkar intresserad av att prata med mig. Hon hänvisade tillbaks till kundrelationsansvarige alternativt högste chefen på Bilia i Skövde. Volvo kan tydligen inte göra något alls när deras ÅF inte behandlar kunder rättvist. Hörde även skratt i luren när jag började prata i telefon, så de ser mig väl som en galen jobbig kund.
Skulle bli uppringd av kundrelationsansvarige på eftermiddagen, och mycket riktigt så ringde han, dock när jag ej hade möjlighet att svara. Så jag får väl ringa tillbaka till honom på måndag och se vad han har att säga.

Fortsättning följer..
Vet precis hur det är, satt i exakt samma sits för ett par månader sen.. Fick säkert prata med samma kärring.. Tror hon hette Pam eller nåt.. Fortsätt mala på!
Riktigt tråkigt attityd ifrån dom - nu köpte jag en begagnad bil där senast för ca 200k och efter den upplevelsen så blir det inga mer köp där iallafall. Droppen var när jag skulle få mina vinterdäck cirka 3månader senare, lämnade in fina nästintill nya alufälgar med v-däck med min bil jag bytte in. Skulle få motsvarande hjul till min bil jag köpte, tyvärr var det ju bara muntligt avtalat. Sen till slut fick jag ett par gamla rostiga stålfälgar med 3mm kvar precis på däcken, rena hånet.

Efter mycket tjat fick jag några tusenlappar insatt på mitt Bilia kort istället och så kunde dom slänga sina stålfälgar med utslitna däck, eller om någon annan stackars kund fick dom istället... :evil:
Zanders skrev: Vet precis hur det är, satt i exakt samma sits för ett par månader sen.. Fick säkert prata med samma kärring.. Tror hon hette Pam eller nåt.. Fortsätt mala på!
Japp, det var Pan jag pratade med också. Trodde nästan att hon somnade i telefonen, för hon tog ett par sekunder på sig att svara varje gång jag sa något.
rosenlorden skrev:Riktigt tråkigt attityd ifrån dom - nu köpte jag en begagnad bil där senast för ca 200k och efter den upplevelsen så blir det inga mer köp där iallafall. Droppen var när jag skulle få mina vinterdäck cirka 3månader senare, lämnade in fina nästintill nya alufälgar med v-däck med min bil jag bytte in. Skulle få motsvarande hjul till min bil jag köpte, tyvärr var det ju bara muntligt avtalat. Sen till slut fick jag ett par gamla rostiga stålfälgar med 3mm kvar precis på däcken, rena hånet.

Efter mycket tjat fick jag några tusenlappar insatt på mitt Bilia kort istället och så kunde dom slänga sina stålfälgar med utslitna däck, eller om någon annan stackars kund fick dom istället... :evil:
Riktigt tråkigt att de betedde sig så. Skönt att de kompenserade dig, men jag antar att du fick tjata rätt så mycket på dem...
Senast redigerad av 2 V60Crosscountry, redigerad totalt 0 gång.
Ringde även in till kundrelationsansvarig på Bilia idag, ska åka in med bilen om två veckor och gå igenom felen med honom personligen. Undrar hur han ska lyckas se el-felen som bara uppstår ibland...? Inga felkoder fanns vid senaste felsökningen.

Han sa att vi skulle boka in en ny tid för reparation efter genomgången ifall det eventuellt fanns några fel, med betoning på eventuellt :evil:
Ska bli intressant att se hur de hanterar ärendet i fortsättningen.
Idag märkte jag nämligen att tanklocket sitter extremt löst, samt att en dörr är väldigt sne (såg någon annan på forumet som också hade samma problem med en V60 och det visade sig att min såg i princip likadan ut).
Riktigt roligt när man upptäcker nya fel varannan dag...
Fick du dina problem lösta? Jag har exakt samma problem med samma kedja (Bilia) fast annan ort. (HMM)
Nu har jag inte lika mycket fel som du verkar ha, men jag har ett fel på växellådan som de inte vill fixa efter dagens verkstadsbesök.. Hjälper det att ringa till Volvo?
Har förmodligen samma problem med min högra blinker som du har. Ibland får den nått tuppjuck och blinkar fort som sjutton. Gick då ut en gång och kollade och fick då se att det enbart var backspegeln som blinkade. Bak- och framblinkers var stendöda. Detta fel framträder lite titt som tätt, sjukt irriterande. Antar att bakomvarande bilister svär en del åt mig när jag tydligen inte blinkar. El-fel eller? Ska in nu på fredag till verkstaden, men blinkersen lär väl förmodligen uppträdda helt normalt när de kollar på den.
JohanO2 skrev:Fick du dina problem lösta? Jag har exakt samma problem med samma kedja (Bilia) fast annan ort. (HMM)
Nu har jag inte lika mycket fel som du verkar ha, men jag har ett fel på växellådan som de inte vill fixa efter dagens verkstadsbesök.. Hjälper det att ringa till Volvo?
Var hos dem i veckan och fick gå igenom felen med dem. De ska skicka rapporter till Volvo i Göteborg och invänta svar (hur lång tid det nu tar?). Helst så vill de åtgärda alla fel i samma veva, men jag tycker det är riktigt dåligt att jag fått luddiga besked angående vissa fel, varken ett ja eller ett nej. Har även fått åka runt med alla felen i flera månader nu. Verkstan är fortfarande svår att nå via mejl, lite lättare via telefon numera dock. Ifall det drar ut på tiden så borde man väl kunna kräva kompensation? Tycker att vi passerat "reparation inom rimlig tid" för länge sedan. Två månader kan inte vara rimlig tid..
Xc90 T8 My22 vs My23

Det som sliter mycket på batterier är […]

Du menar att Easee Home Up kan switcha faser typ L[…]

Bakaxelfråga 740?

Eftersom det är utväxlingen som skiljer […]

Laddar inte

Fungerar laddningslampan?? Det händer a[…]