Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PeterNi
Jag kör en D2 idag MY13 och jag gick från en Audi A6 3.0 till denna då jag ville köra snålare och ha manuell låda för kidsen att övningsköra. Jag har haft den i 3år nu, min första Volvo och är helnöjd så nu kommer snart Volvo #2.

Då går jag tillbaka till automat och större motor.
Min har snittat på 0,58 men då är det en del köer till och från jobbet.
D2:an var en kittad lagerbil och helst hade jag nog tagit en D3.

//PN
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Jag har en s60 D2 manuell och en v60 D6, båda my 14. D2 borde väl vara samma motor i s60 som v60, kanske annorlunda vikt? Iaf tycker jag ändå att d2:an är helt ok, jag har nog aldrig fått motorstopp (D6:an är iofs automat så jag kanske vant mig). Man blir förvånad ibland när man trycker på gasen och inget händer (<1300 varv) men det går ändå att accelerera på 6:an från 70 km/h (inte köra om så klart ...). Som alla säger, det är bara att testköra :-)
av matte25
Hakan975 skrev:
svergie2 skrev:Ta en ordentlig provkörning och se hur du upplever D2:an.
Amen till det !
Den går billigt men det finns exemplar av motorn som kan vara lite svårkörda, minst sagt.
D2 med manuell fungerar inget vidare.
Kör själv s60 d2 manuell, den gav upp efter 5000 mil... Enda positiva är att förbrukningen är trevlig.
Pumpar E4 10 mil om dagen med 40 min parkering i rusningstid över Essingeleden. Landar på 5,3 och är ganska tung på högerfoten.
Är väl samma låda i V60? Därför jag drog paralellen :)

Jag har en 2017 S60 med 11800 mil varav 10 000mil[…]

V90cc vibrationer

Är ett ganska känt fenomen, se denna gig[…]

Ja, det gör det ju! Har du någon l&aum[…]

Vibration vid inbromsning

Visst kan det vara fläckarna. Prova att lyfta[…]