Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Doffen
Min mors MY12 har nå byttet samtlige handtak 2 ganger + styreenhet på 4300 mil
Tydeligvis dårlige greier dette på V60
av Wizzman
Åk in till Volvo-verkstad och be dem kolla I datorn om inte din bil omfattas av nån aktion på byte av kabelstammar och handtag.

Min bil (-11) gjorde det t o m mars/april I år, tyvärr köpte jag bilen 11 Maj så jag får pynta själv om jag vill ha det fixat...
av x020377
Har exakt samma på en MY12.
När bilen var ny, så fungerade INGEN dörr ok (vilket ju får en att undra). Det kunde fungera sporadiskt på alla dörrar utom vänster bak, så aldrig fungerade.
Efter tre dagar på verkstad, med byte av kabelhärvor och handtag, så fungerade allt ok i drygt två år, sedan började vänster bakdörr att krånga, ibland gick det och ibland inte. Efter nån ytterligare månad, så lade den av helt.

Orkar inte krångla med Volvo om saken, man lär sig snabbt att manövrera allt via framdörren. :-)
Användarvisningsbild
av Perra83
Så länge som framdörren funkar ja... man blir snabbt bortskämd med keyless.
av titanum
Det här borde ju Volvo lägga en förlängd goodwill på. Tvekade länge om jag skulle valt till keyless på min nybeställda men efter att ha läst tråden här nu är jag glad att jag hoppade över det tillvalet.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
Har som sagt för mig att de bytte kablar från typ my14 så vi får se om de håller längre, mina fungerar bra efter 2 år och 4500 mil :-).
Användarvisningsbild
av Perra83
2008kr fick ja betala för nytt handtag, montering och felsökning.

Går ett till handtag sönder inom kort tid så får dom byta det gratis. Då är det ingen slump utan fabrikationsfel.
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]