Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Skulle själv valt Power blue alla dagar i veckan till min v60 OC men nu fanns inte det som alternativ så blev Bright silver istället. Ägde en Saab 9-3 med en färg som påminner om Volvos Power blue, aningen ljusare dock men jag upplevde inte den som smutsbenägen utan den var helt okej att hålla efter. Nu i efterhand kan jag bara jämföra med dem svarta V70 jag hade innan v60n och en svart bil kommer ALDRIG mer inhandlas även om det är otroligt snyggt.
av svedan
Buboss skrev: Frugan (som är den som mestadels kommer att bruka bilen) var dock inledningsvis inne på färgen Power blå, men vid beställningen då vi pratat rent rationellt om färgvalet kunde hon tänka sig färgen Electric silver.
:D
Förklara hur du gjorde?? 25 års äktenskap!! Hon vill ha blå, men efter "rationellt prat" valde hon silver!!! Utveckla tack :mrgreen: :mrgreen:
av ansjo
Av de båda färgerna lätt Electric silver. Jag valde mellan den och Seashell....
av Buboss
svedan skrev:
Buboss skrev: Frugan (som är den som mestadels kommer att bruka bilen) var dock inledningsvis inne på färgen Power blå, men vid beställningen då vi pratat rent rationellt om färgvalet kunde hon tänka sig färgen Electric silver.
:D
Förklara hur du gjorde?? 25 års äktenskap!! Hon vill ha blå, men efter "rationellt prat" valde hon silver!!! Utveckla tack :mrgreen: :mrgreen:

Tja, för det första vill hon ha en ren och snygg bil där inte smutsen syns alltför mycket och eftersom hon känner mig, så förstod hon att tvätt av bil varje dag var bara att glömma. Att sedan locka med det Pani föreslog :D .. i utbyte mot rätt färg, inte riktigt skulle fungera efter 25 år trots att erbjudandet säkert skulle vara lockande, förstod hon också.
Därav en resonabel och rationell fru. Har dock förstått att frågan inte är riktigt död ännu, varför jag vänder mig till er forum kamrater.

Just nu verkar det som tyngden ligger åt Electric Silver.
Fortsätt gärna ge er syn, Electric Silver eller Power Blå, då kan jag i alla fall ge frugan ett tydligt svar på vad majoriteten anser och varför. :D
av ef98dpa
Electric silver är rationellt och snyggt, men Power blå är jäkligt läcker med silverkåpor på backspeglarna och lite mer alu-/silverdetaljer.
av V40CC
Electric silver är verkligen skitsnygg och det är som du säger att när bilen går på blöta skogsvägar/grusvägar så är det bra med silver. Electric silver är lite mörkare än en vanlig silver. Kör på den!
av Tiebreak
Vad blev det?!?

Svart summum silver är snyggast. Electric silver summum är rationellt och snyggt.
av Buboss
Det blev Electric Silver med följande specifikation.

MY 2016 XC60D4 AWD Automat, Business Edition, Summum.
Electric Silver
Standardstolarna med mörkgrått läder och mörkgrå inredning men ljust tak (G701). (Ville ej ha sportstolarna efter att ha testat)
Driver Supportpaketet
Klimatpaketet med VOC
Lastpaketet.
Backkamera
Bärkassehållare i bagageutrymmet
Delbart drag
Elmanövrerad Passagerarstol
Eluppvärmda spolarmunstycken
Parkeringshjälp fram och bak
Sensus Navigation

Känns som vi kommer att bli nöjda, även frugan. Nu är det bara ca 6 veckors väntan kvar...
av Qwedz
En egenhet med Electric Silver är att det skiljer i kulör mellan plåt och plast. Syns speciellt väl mellan bakskärm och kofångare. Kolla om du kan leva med det. Gäller även den vita metallicen vad den nu heter.

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]

Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]

Men tyvärr har jag av någon konstig a[…]