Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
KenZoo skrev:
bjornw skrev:Har haft och kört flera D3 med manuell låda och det har alltid funkat att växla från 4 till 6.
Ska inte vara så som du visar är jag rätt säker på. Om du köpt av en handlare så åk tilllbaka och visa.
Bilen är köpt av handlare, fick med en Auto Concept garanti ,
Dom ska fixa problem åt dig, garanti eller inte Bild
av Erixs
Prova att, när du gör växlingen mellan 4:an och 6:an, att efter du lagt i neutral släppa upp kopplingen för att sedan trycka ner den igen innan du lägger i 6:an. Detta gör att du synkar ingående axel och sidoaxel i växellådan mot motorns varvtal.

Vid större steg i växellådan blir varvtalsskillnaderna större vilket gör att synken på växeln som läggs i måste "jobba" hårdare eftersom mer energi måste tas upp i denna. Dock bör det som skrivs av andra här inte vara några problem att genomföra denna växling.
av KenZoo
Har nu testat att dubbeltrampa men fortf samma , ett tag gick det inte att få i 6an från 5an, lite mysko det där, ska kontakta verksta snart
av valln
Jag tror att jag läst om att det har förekommit fel på manuella växellåder eller växellänkaget på nya versionen av s60.
av KenZoo
Kontaktade bilia och de ska justera någon vajjer sa de

Tack sålänge för alla svar... Återkommer 27:e
av V60D5AWDPolestar
Fick du någon rätsida på växlingen?

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]