Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chaffis75
Jag har hört att hjullager på en Volvo skiftar väldigt mycket i kvalitet, vissa håller bara 5000 mil medan andra håller både 20 och 30000 mil.
Min fars v70 gick nästan 50000 mil innan han bytade, bytte hjullager 1 gång.

Fredrik
av least
Roligt att "alla" med denna typ fel relaterade till slitage alltid säger att det är deras "sista Volvo".
Finns det något bilmärke där alla slitagedelar håller för evigt?
Användarvisningsbild
av MartinS
least skrev:Roligt att "alla" med denna typ fel relaterade till slitage alltid säger att det är deras "sista Volvo".
Ahlgrens :-)-)
Användarvisningsbild
av crumpets
MartinS skrev: Om du tror att andra bilar är felfria kommer du nog tyvärr bli besviken.
Så sant som det var sagt... Man hatar sitt märke varje gång man har problem, oavsett vilket märke det är :lol:
Användarvisningsbild
av XC70-D5
rosenlorden skrev:Om du tycker hjullagret var så fruktansvärt... Vänta bara tills multiremmen trasslar in sig i kamremmen 8)
Det kommer den inte göra för mig.
Användarvisningsbild
av XC70-D5
MartinS skrev:Min har rullat över 13kmil nu och inga hjullagerproblem...

Om du tror att andra bilar är felfria kommer du nog tyvärr bli besviken.
Men en så kallad premiumbil borde ha bättre kvalitet. Mina andra Volvon jag haft har hållit mellan 30-42000 mil.
Hade jag velat haft en KIA hade jag köpt det ,men nu blev det tyskt.
Användarvisningsbild
av XC70-D5
least skrev:Roligt att "alla" med denna typ fel relaterade till slitage alltid säger att det är deras "sista Volvo".
Det finns biltillverkare som åtgärdar fel åt sina kunder om det visar sig att underleverantören inte har en kvalitet som motsvarar Fabrikantens kvalitet.
Dessa biltillverkare är måna om sina små som stora kunder,vilket volvo var en gång i tiden .

Jag har åkt Volvo sedan 1985-2015 men nu börjar en ny era.
Användarvisningsbild
av XC70-D5
crumpets skrev:
MartinS skrev: Om du tror att andra bilar är felfria kommer du nog tyvärr bli besviken.
Så sant som det var sagt... Man hatar sitt märke varje gång man har problem, oavsett vilket märke det är :lol:
Det är så enkelt att fortsätter Volvo så här så måste det läggas in om hjullagerbyte på servicen och det blir inte billigt.
Min chef och jag hade bilarna efter varandra XC60 hans bägge lager bör bytas omgående 11700mil.Min bil 9700mil men Jag lämnade den åter till Bilbolaget .
Det finns snart ingen biltillverkare kvar i det här landet om dom ska ha så kass kvalitet från underleverantörerna.
Mest synd om folk som blir arbetslösa.
av least
XC70-D5 skrev:
Det finns biltillverkare som åtgärdar fel åt sina kunder om det visar sig att underleverantören inte har en kvalitet som motsvarar Fabrikantens kvalitet.
Dessa biltillverkare är måna om sina små som stora kunder,vilket volvo var en gång i tiden .

Jag har åkt Volvo sedan 1985-2015 men nu börjar en ny era.
Ok, kul med en M5! :-)-)

Hoppas du hör av dig hur det går med servicen av BMW:n.
Tycker själv att BMW 5-serie är fina bilar.
Användarvisningsbild
av Rillee
Min kollega har en 530 kombi men man ser han mest i en lånebil..

Tyvärr är inte kvaliteten bättre idag. Allt handlar om vinst vinst

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]