Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Rica ger 185/453. För det är väl en 2L 5cyl?

C30 D3 gick väldigt bra med Rica 201/451 så jag borde skaffa Rica även till min D4.
Användarvisningsbild
av crumpets
Schmoyoho skrev:Väletablerade trimfirmor => välbeprövade trim. Många kunder utan växellådor eller liknande som havererar är ju lite ett kvitto på att drivlinan klarar effekten som tas ut medan en mindre firma med mindre kundunderlag kan ha sämre beprövade trim.
Exakt! Så resonerar jag också. När vi utvecklar mjukvaror hos OEM:erna körs ju allt x antal mil både i rigg och bil innan det kan anses godkänt. Att istället ha många kunder blir ju som en liten b-variant av detta, även fast det kanske är lite tveksamt etiskt att låta kunder bli provförare. Därför skulle jag aldrig köra nåt annat än de största firmorna som har många kunder rullande. Hade spridits som en löpeld på forumen om rica eller bsr eller autotech började snabbkrascha folks drivlinor.
Användarvisningsbild
av Rillee
Men kan inte den lilla firman bara kopiera firmware från de stora tillverkarna?
av peter911
Ring Tomas på TM chip tuning. Han har 6 försäljningsställen i Sverige och 39 st ute i världen, så kvaliteten på hans optimeringar är säkert god.
av Schmoyoho
Rillee skrev:Men kan inte den lilla firman bara kopiera firmware från de stora tillverkarna?
Kan kan man väl säkert men till att börja med är det nog rätt otympligt med tanke på dels hur många tillverkare och modeller och drivlinevarianter som de större firmorna erbjuder mjukvaror till (bara valfri generation av V70 har ju hur många olika drivlinespecar som helst). Dessutom så skulle det ju bli ganska jobbigt om det skulle uppdagas, rent upphovsrättsmässigt. Uppdagas det inte så är det ju ändå inget man kan använda för att premiera sin firma utan man skulle ändå behöva förlita sig på att kunderna vågar prova deras mjukvara.
Bytt Tankarmatur 240 1986

Svar Robin. Bens. mätervippan mekanik sö[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&[…]

Tomgång och vevhusventilation

Hej! Detta gäller min S70 GLT -97. Ibland[…]

OM RYSSEN KOMMER

Så länge totalitära stater har kon[…]