Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av berra460
Ja nog ska dom få byta olja i lådan plus uppdater lådan skulle ta 4 tim sa min mek så jag vet ej vad dom ska göra plus 11000 mila service ingick i den tiden
Användarvisningsbild
av Momentum
petherf skrev:Jag kan bara starkt rekommendera Volvos erbjudande om att byta olja i automat lådan!
Men Volvo rekommenderar väl inte något oljebyte, det är väl snarast den lokala ÅF:en som sett en möjlighet att tjäna en slant, eller?

Lådan efter kring 2011 och därefter har kända problem med dålig växlingskvalite, och flera versioner av mjukvaran har utvecklats, men man har haft svårt att "hitta rätt"

Jag har flera omgångar med ryck då man lägger i D, många dåliga nerväxlingar, detta då lådan "kastar" in en lägre växel

Man har uppgraderat mjukvaran flera gånger, och nu då bilen gått +9000 är det OK, men ibland (sällan) så missar den och det blir lite "hårt" med nedväxlingar

Men enl min mek så är det inget att ta någon större notis om, ett "skönhetsfel" ibland, det blir inte bättre än så här
Användarvisningsbild
av Rillee
En liten fråga: varför tar det så lång tid att ladda över ny mjukvara?
av berra460
Ja det var väl inte bara uppdateringen utan alllt dom skulle göra olje byte plus service som skulle ta sån tid vet ej vad dom ska göra och vad som ingår på 11000 mil
av valln
berra460 skrev:Hade fått något erbjudande från volvo att byta olja och rengöring av lådan för 3900 så jag tog det när jag ska serva bilen borde väl hjälpa den har gått 10.700 mil en v60
Klokt och rätt tänkt!
av berra460
Ja man får hoppas dom gör den uppdateringen kan ju inte riktigt stå och hänga där hela tiden mellan dom håller på . När det tog sån tid
av Jenmic
Hej,
Min började precis så. Bytte olja och dom gjorde 3 adaptioner och alla höll. 1v el så, sen började det om. Inre växellådsoljeläckage säger dom. Byte av låda... 9500 mil, utan krok.

Micke
av berra460
Ja min har oxå börjat om på samma den var bra ett tag men nu har den börjat på samma vis det rent smäller när man lägger in D vad går kalaset på att byta låda då ? Eller ska dom renovera ?
av valln
Jag tycker det är onormalt många trådar med automatproblem på nuvarande generations bilar på sista tiden, lite oroväckande faktiskt. :cry:

Som fastighetsägare gäller förbudet[…]

Hej! Har ett konstigt problem med en V70N 2001 2,4[…]

Räknat ut att bilden under semestern har rull[…]

Hmm.. tycker man läser att Lyten ska forts&au[…]