- tis 05 maj 2015, 12:41
#971336
Jag har haft en D5 och vill inte ha det igen:) skulle volvo komma ut med en diesel motor med över 300hk då kan jag börja tänka på det igen:)
Moderator: Moderatorer
Mccartney skrev:Jag har haft en D5 och vill inte ha det igenSamma här. Första och sista gången.
Mrmuscle skrev: Eller vad sägs om en T6 VEA AWD bensin+el på säg 350hp och förbrukning under 0,5l? :) När det händer så är det ju bye bye med alla gamla T6 awd i princip.......Det tror jag inte, dels är det två helt olika motorer och drivlinor, vilket attraherar olika människor. Men framförallt säljs de inte samtidigt som nya och kommer därmed ha olika ålder och pris på begagnatmarknaden, vilket naturligtvis påverkar köpgruppen.
mikebike skrev:Jag kanske får omvärdera :) Brorsan har en D5:a och inte är den särskilt rolig inte, men den tar en ju dit man vill iallafall.Mccartney skrev:Jag har haft en D5 och vill inte ha det igenSamma här. Första och sista gången.
MartinS skrev:Jag tror kanske inte bränslepriset kommer stiga så mycket, det har ju legat ganska stilla de senaste fem åren (Januari 2010 hade ganska exakt samma priser som Januari 2015).skärpning:)
Däremot kommer skillnaden mellan en törstig och en "normal" bil bli större, och därmed kommer det helt enkelt bli för stor skillnad mellan en T6 VEA och en T6 AWD. För 5 år sedan var "allt under en liter milen är ok", idag vill folk gärna under halvlitern för att det skall kännas okej.
Till och med jag som hatar oljedrivna bilar börjar överväga en D5:a i nästa bil. Vart är värden på väg.... :shock: :shock:
Mccartney skrev:D5an är en grym motor hade den i min xc70, finns knappt någon bättre motor när man ska dra tunga släp:)Har bara kört Volvos gamla femcylindriga D5:an och den nya D4:an, de är jättefina traktorer. Men det är bil jag vill ha :twisted: