Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mccartney
Jag har haft en D5 och vill inte ha det igen:) skulle volvo komma ut med en diesel motor med över 300hk då kan jag börja tänka på det igen:)
av mikebike
Mccartney skrev:Jag har haft en D5 och vill inte ha det igen
Samma här. Första och sista gången.
av Mrmuscle
Väntar lite med beslut att byta bil. Tycker bilen i Eslöv ändå var för dyr med tanke på årsmodell och utrustningen som var dålig. Vägde även in den höga skatten (3200kr år) och dyr helförsäkring (800kr/mån) + ökad bränslekostnad på ca 500kr/mån. + förmodligen kraftig värdeminskning kommande 3-5 år.

Lutar mer och mer åt att invänta en beg t5 VEA 1000-2000 mil. Vill också se vad polestar kan göra med en T5 VEA. Och även T6 VEA.

Gissar att det inte heller dröjer så länge innan volvo släpper ännu flera modeller med komb bränsle/el.

Eller vad sägs om en T6 VEA AWD bensin+el på säg 350hp och förbrukning under 0,5l? :) När det händer så är det ju bye bye med alla gamla T6 awd i princip.......
Användarvisningsbild
av MartinS
Mrmuscle skrev: Eller vad sägs om en T6 VEA AWD bensin+el på säg 350hp och förbrukning under 0,5l? :) När det händer så är det ju bye bye med alla gamla T6 awd i princip.......
Det tror jag inte, dels är det två helt olika motorer och drivlinor, vilket attraherar olika människor. Men framförallt säljs de inte samtidigt som nya och kommer därmed ha olika ålder och pris på begagnatmarknaden, vilket naturligtvis påverkar köpgruppen.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
mikebike skrev:
Mccartney skrev:Jag har haft en D5 och vill inte ha det igen
Samma här. Första och sista gången.
Jag kanske får omvärdera :) Brorsan har en D5:a och inte är den särskilt rolig inte, men den tar en ju dit man vill iallafall.
av perhall
MartinS skrev:Jag tror kanske inte bränslepriset kommer stiga så mycket, det har ju legat ganska stilla de senaste fem åren (Januari 2010 hade ganska exakt samma priser som Januari 2015).

Däremot kommer skillnaden mellan en törstig och en "normal" bil bli större, och därmed kommer det helt enkelt bli för stor skillnad mellan en T6 VEA och en T6 AWD. För 5 år sedan var "allt under en liter milen är ok", idag vill folk gärna under halvlitern för att det skall kännas okej.

Till och med jag som hatar oljedrivna bilar börjar överväga en D5:a i nästa bil. Vart är värden på väg.... :shock: :shock:
skärpning:)
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har inte kunnat sova i natt efter det uttalandet, svettats med extrem ångest... Jag vet inte varifrån det kom, förlåt... 8)
Användarvisningsbild
av Strebern
Mccartney skrev:D5an är en grym motor hade den i min xc70, finns knappt någon bättre motor när man ska dra tunga släp:)
Har bara kört Volvos gamla femcylindriga D5:an och den nya D4:an, de är jättefina traktorer. Men det är bil jag vill ha :twisted:
Varför byta? XC60

Ska du ha den mer skålade stolen så &a[…]

Frihjul på generatorn som gett upp...?

Dagens Blocket Bilar.

Ojoj. Här har det hänt mycket och jag ve[…]

Bytt Tankarmatur 240 1986

Förpunpen ska väl gå kontinuerlig[…]