Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C.W.
Mccartney skrev:Jag hade volvo on call på min förra xc70 MY 12 och då använde jag värmaren en hel del. Såg nu att till min v60 så kan man starta motorn genom volvo on call.

Någon som använder denna funktionen? och tycker ni den är bra?
ligger det som en extra beställning utöver VOC eller ingår det som VOC standard?
Väntar nämligen på leverans av en V60 med VOC så skulle vara bra att få reda på om det ingår.
av MrAnderzon
C.W. skrev:
Mccartney skrev:Jag hade volvo on call på min förra xc70 MY 12 och då använde jag värmaren en hel del. Såg nu att till min v60 så kan man starta motorn genom volvo on call.

Någon som använder denna funktionen? och tycker ni den är bra?
ligger det som en extra beställning utöver VOC eller ingår det som VOC standard?
Väntar nämligen på leverans av en V60 med VOC så skulle vara bra att få reda på om det ingår.
Om det är automat.
av Nicco
C.W. skrev:
Har man rätt kombination av motor och låda så finns det tillgängligt från början. Min bil har ERS, men jag har ingen aning om det funkar. Antar att det mest är bra för att köra A/C på sommaren?
av Mccartney
Perra83 skrev:Får man ERS automatiskt om man väljer t.ex. en V70 D4 automat -16? eller väljs ERS till separat?

Finns ens ERS till V70?
En dum fråga är ERS att man kan fjärrstyra motorn?:)
Användarvisningsbild
av leiwi
perhall skrev:Gooose historia har en parallell på mitt jobb. Min sekreterare (som jag delar med fler, förlåt om det lät störigt) samåker ibland med sin man till jobbet. Eller snarare hon kör och lämnar över till honom utanför vårt jobb och han åker därifrån. 1,5 min senare stannar bilen. För hon har nyckeln. Och bilen har keyless. Och då är hon i telefonmöte 60 minuter. Han står på E18 och är arg... ja, ni fattar!
Per

Otrevligt ! men lite dålig uppmärksamhet kanske nyckeln skall inte komma speciellt långt från förarplatsen förrän instrumentet talar om att "Startnyckeln ej hittad"

Men visst otrevligt om det händer :(
Användarvisningsbild
av PaNi
Mycket intressant! Att ERS inte finns på gamla femman kan vara det som får valet av motor i nästa bil att bli en VEA trots allt...
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]