Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobadill
snoddasD5 skrev:Upplever samma nu när jag köpte min XC90 funkar skit dåligt och låsa den och låsa upp den. om man jämför med min V70 på den kan man ha dosan i fickan och vara långt från bilen funkar alltid men på XC90 måste man stå bredvid den. Kan det vara dom laminerade rutorna som gör det blir sämre??
Jag har inte laminerade rutor på min bil så jag tror inte det påverkar.
av Bobadill
snoddasD5 skrev:Upplever samma nu när jag köpte min XC90 funkar skit dåligt och låsa den och låsa upp den. om man jämför med min V70 på den kan man ha dosan i fickan och vara långt från bilen funkar alltid men på XC90 måste man stå bredvid den. Kan det vara dom laminerade rutorna som gör det blir sämre??
Jag har inte laminerade rutor på min bil så jag tror inte det påverkar.
av Bobadill
PaNi skrev:Har också reagerat på att räckvidden är kass. Eftersom jag har keyless tar jag sällan upp nyckeln ur fickan, men ibland händer det att man vill låsa upp på avstånd. 5-10 meter skulle jag uppskatta räckvidden till.
Exakt. Ibland springer ju t.ex. ungarna i förväg till bilen och då kan det ju vara praktiskt att låsa upp till dom.

5-10 meter låter ungefär som jag har det också.
Användarvisningsbild
av mange69
Märker att man får hålla in knappen lite längre för reaktion jämfört med min V70 MY11. Det är bra då jag nu inte låser upp av misstag längre.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]