Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
Det är inget fel på bilen. Det kommer in några droppar vatten, speciellt vid maskintvätt/högtrycksspolning rakt uppifrån. Det i sig är inget problem, vattnet fångas upp av dropplister och vattnet leds ut via dränering i taket.
av Malmstroem
Vill du ha en lösning som fungerar kan du göra samma sak som jag gjorde på den hittills ända bil som jag haft med taklucka.

Silvertejp över alla skarvar.

Det slutade komma in vatten, men luckan blev något svåröppnad. :wink:
Användarvisningsbild
av MartinS
Psyko skrev:Det är inget fel på bilen. Det kommer in några droppar vatten, speciellt vid maskintvätt/högtrycksspolning rakt uppifrån. Det i sig är inget problem, vattnet fångas upp av dropplister och vattnet leds ut via dränering i taket.
Problemet är väl att det inte alltid kommer i dräneringarna i detta fallet eller har jag missförstått något?

/Martin
av Psyko
MartinS skrev:
Psyko skrev:Det är inget fel på bilen. Det kommer in några droppar vatten, speciellt vid maskintvätt/högtrycksspolning rakt uppifrån. Det i sig är inget problem, vattnet fångas upp av dropplister och vattnet leds ut via dränering i taket.
Problemet är väl att det inte alltid kommer i dräneringarna i detta fallet eller har jag missförstått något?

/Martin

Precis, det uppstår när man kör bilen i en biltvätt och det trycks in vatten via högtryck eller när blåsen går över taket. Då bildas det luft virvlar som gör att man kan känna att det "stänker" in.
Användarvisningsbild
av Volvordesign89
Det där kan du bara inte acceptera, gör inte verkstaden något mer? Nu har dem ju försökt åtgärdat felet 3 gånger utan framgång, då har du väl rätt till att få felet åtgärdat eller häva köpet (har jag fel, rätta mig gärna). Tror om du börjar prata om hävning så blir dem garanterat skit nödiga och lägger mer kraft på det.
Användarvisningsbild
av Zanders
Volvordesign89 skrev:Det där kan du bara inte acceptera, gör inte verkstaden något mer? Nu har dem ju försökt åtgärdat felet 3 gånger utan framgång, då har du väl rätt till att få felet åtgärdat eller häva köpet (har jag fel, rätta mig gärna). Tror om du börjar prata om hävning så blir dem garanterat skit nödiga och lägger mer kraft på det.
Den har nyss kommit tillbaka från fabriken (alltså fjärde gången jag lämnar ifrån mig bilen) och samma fel kvarstår. Dem hävdar att det inte går att häva köpet för att konstruktionen är sån. Anledningen till att dem ens över huvudtaget tog i den igen va för att jag har tjatat sen i februari och fått fram lite dokument. Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra, det är väl ARN som gäller om inte Volvo vill ta i den..
Användarvisningsbild
av MartinS
Faktum är ju att konstruktionen är likvärdig på alla bilar. Så länge vattnet håller sig i rännorna är det ju "som det skall va". Eller missar jag något?
Användarvisningsbild
av Zanders
MartinS skrev:Faktum är ju att konstruktionen är likvärdig på alla bilar. Så länge vattnet håller sig i rännorna är det ju "som det skall va". Eller missar jag något?
Problemet är ju att stampar jag på bromsen så kommer det droppar flygandes, startar jag värmaren immar bilen igen, den dagen -grader kommer så kommer jag ha is på insidan av rutorna och riskerar frysskador i takluckekonstruktionen när det rinner igenom så mycket vatten som det gör nu när det bara regnar. Jag kan köpa att det kommer igenom droppar vid riktigt ösregn eller en maskintvätt men något vatten måste listen stoppa för annars kan man lika gärna slopa hela listen som det är nu..

Istället för polering och lackskydd va[…]

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Fick pris på byte av batteri för total[…]