Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
C81JNV skrev:Men lite ändrade förutsättningar... råkade bli så att det blir en sladdis nu i höst. Jag trodde jag var klar med ungar (har 2 st, 5 och 6,5 år) och det var därför jag kände V60 skulle funka.

Nu måste jag hitta barnvagn som går in på längden när den är ihopfälld, därav frågan :)
2 vuxna, 2 barn + bebis med barnstol och barnvagn?
Det känns som V60 är fel bil.
Vi är två vuxna som tycker att V60:n är i minsta laget (haft XC60 och V70 innan). :wink:
av C81JNV
mikebike skrev:
C81JNV skrev:Men lite ändrade förutsättningar... råkade bli så att det blir en sladdis nu i höst. Jag trodde jag var klar med ungar (har 2 st, 5 och 6,5 år) och det var därför jag kände V60 skulle funka.

Nu måste jag hitta barnvagn som går in på längden när den är ihopfälld, därav frågan :)
Vi är två vuxna som tycker att V60:n är i minsta laget (haft XC60 och V70 innan). :wink:
Jo, men med tanke på att bilen beställdes innan tanten blev oplanerat gravid så är det ju bara att gilla läget. Tror inte det är möjligt att ändra/stoppa en tjänstebilsbeställning som gått så långt att bilen är tillverkad.
2 vuxna och 2 "mellanstora" barn var det jag hade i planeringen när jag beställde, och då funkar V60 bra.
Nu har jag nya förutsättningar som får lösas :)
Har gott om tid på oss, men måste som sagt hitta barnvagn som går in på längden så vi inte tar upp hela bagageutrymmet :)
av mikebike
C81JNV skrev:
mikebike skrev:

Jo, men med tanke på att bilen beställdes innan tanten blev oplanerat gravid så är det ju bara att gilla läget. Tror inte det är möjligt att ändra/stoppa en tjänstebilsbeställning som gått så långt att bilen är tillverkad.
2 vuxna och 2 "mellanstora" barn var det jag hade i planeringen när jag beställde, och då funkar V60 bra.
Nu har jag nya förutsättningar som får lösas :)
Har gott om tid på oss, men måste som sagt hitta barnvagn som går in på längden så vi inte tar upp hela bagageutrymmet :)
Det kanske finns någon specialtillverkad takbox som ni kan stoppa barnvagnen i?
Eller någon av ungarna? :mrgreen:
av C81JNV
x74 skrev:Har en v60. Får faktiskt in en dubbel vagn i kärran . Men det är på mm ochså, ☺
Ja något man lärt sig genom åren är att det skiljer enormt på olika vagnar i storlek hopfällda.
Hade en Carena dubbelvagn tidigare och den tog upp hela golvet i bagagerummet i nuvarande Passat. Hade en Emmaljunga någonting till dottern, och den var nästan lika stor som dubbelvagnen.

Denna gången är kraven större vad gäller måtten ihopfälld :)
nadderf skrev:Här är bilden på när jag lastat vår Brio Go, det finns kvar på längden. Liggdelen är inte med på bilden, den tar upp mesta delen på sidan
Tack för bilden, det ser ju ut att vara gott om plats på längden. Bygger en del på höjden som du sa...
Liggdelen är ju ett bekymmer, men samtidigt är det ju under en begränsad tid den måste med.
Till vardags vid korta ärenden, typ handla osv kan man ju även klicka på babyskyddet på chassit, och då kan liggdelen stanna hemma...

Tror det blir en Go. Ska bara ha is i magen och vänta tills det kommer en fin till rätt pris på blocket... har gott om tid, sladdisen kommer inte förrän i sept/okt.
Bilen hämtar jag april/maj, ska bara slita ut nuvarande Passat rejält först :twisted:
nadderf skrev:Ja kör på en Brio Go, känns som den smidigaste och bra kvalite i övrigt på hela vagnen! Borde finnas gott om dom på blocket, vi märkte dock att priser på blocket är dyrare än att tajma reor på barnbutikerna på nätet
Har också sett sånna tendenser. Finns just nu för 5000 kr inkl liggdel på jollyroom, men vissa på blocket vill ha 6000 kr för beg.
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)