Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twendor
Hei!
Noen som vet hvor mye den nye 8-stegade automaten er specad for?
231hk/ 470 nm reduserer vel livslengden endel?
Twendor
Användarvisningsbild
av Rillee
Är väl samma automat som sitter i xc90 och den har ju 470Nm och 225 hk
av Twendor
Har ikke nye XC90 AWD og 225hk?
av Nicco
Twendor skrev:Har ikke nye XC90 AWD og 225hk?
Jo men automatens konstruktion lär fortfarande vara samma även om drivningen ska gå genom en fördelningslåda.
Användarvisningsbild
av EjS
Rillee skrev:Men ford har ju lyckat rätt bra med sina starka framhjulsdrivna bilar, tror att volvo skulle kunna göra det lite bättre.
Nästa Focus ST har AWD!
av CHSC
Mailade Polestar angående optimering, då RICA släppt sin, och fick ett svar att jag skulle besöka deras hemsida i mitten av detta år då de lanserar omptimeringar för nya årsmodeller. Lite märkligt kan jag tycka då optimering till D4 awd 2014 har funnits länge nu.
av ansjo
Två helt olika motorer, och det ligger nog en hel del arbete bakom för att få optimeringar godkänd i alla instanser på nya motorer. Även T5 VEA mailade jag om och fick svar att de håller på att titta även på denna motor:).
av CHSC
ansjo skrev:Två helt olika motorer, och det ligger nog en hel del arbete bakom för att få optimeringar godkänd i alla instanser på nya motorer. Även T5 VEA mailade jag om och fick svar att de håller på att titta även på denna motor:).
Tänkte mest att om RICA hunnit få fram en optimering borde Polestar eftersom de borde sitta med all information från början. Med det kanske är svårare än vad jag tror i och med godkännande m.m.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]