Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agb007
Enklaste om VOC strular är det inte heater starter som om jag fattat det rätt "går en annan väg"?
av s6025t
agb007 skrev:Enklaste om VOC strular är det inte heater starter som om jag fattat det rätt "går en annan väg"?
Heater starter hjälper ju inte om bilen står på en plats där VOC (Telenor) inte har mobiltäckning o man inte får kontakt med bilen då är nyckelfjärrstarten ett bra alternativ
av Schmoyoho
s6025t skrev:Heater starter hjälper ju inte om bilen står på en plats där VOC (Telenor) inte har mobiltäckning o man inte får kontakt med bilen då är nyckelfjärrstarten ett bra alternativ
För de 3000 kr det tydligen kostar att aktivera nyckelstart av bränslevärmare hade jag nog hellre gått 100 m till bilen (nyckelns räckvidd) eller använt pengarna till att montera elektrisk motorvärmare :o

Känns dock som att nyckelstart av bränslevärmare är något som borde ingå när värmare väl finns. PPC:ns räckvidd är väl redan 100 m så det enda som man egentligen behöver ändra är väl mjukvaran i bilen?
av tunnis
Är man i Sälen två veckor med -20/-25 gr och VOC-skiten funkar 2gg av 20 är 3000kr värt varenda öre. Är jävligt kallt att gå 100m och dessutom skrapa igenfrusna dörrar innan man ens kommer i i bilen. Att dessutom behöva stå ca 10s och titta på den urfåniga displayen som skall rita upp en bil, innan man kan starta värmaren, gjorde mig galen.
SMS appen fungerad inte heller, då bilen saknade täckning. (Annars hade ju även VOC funkat)

Kan dock tycka att det är skit att man skall behöva lägga 3000kr på en funktion som borde ingått när jag köpt en bil för nästan en halv mille
av Exquattro
Jag håller med dig, tunnis. Jag börjar snart tycka att t.o.m. VW's system med nyckelstart på långt håll är bättre, fast VOC-funktionen också är bra. De gånger man verkligen behöver det, t.ex. som du beskriver så är inte detta optimalt. Borde ingå på en annars så kompetent vinterbil.
av Tjocken
Ett enkelt sätt för att slippa vänta på att bilen ska snurra färdigt i displayen är att tända belysningen när du går dom där 10 meter från dörren till bilen så slipper man vänta på att bilen ska snurra färdigt, då har den snurrat färdigt när du kommer fram! :)
av tunnis
Även Volvo har en lösning lika vw med en sändare som når ca 600m. Hade den i min my11 och den var klart bättre än VOC.
Kostar dock ca 6000krkr
av pasten
Jag har en V60 D2 -12
VOC men inget tidur! Dvs. det går ej att ställa värmartid inne i bilens display?
Nu går snart abonnemanget ut för VOCn, och jag vill hellre ha tidur.
Någon som vet kostnad för denna "omprogrammering"?
Skall nog även skaffa:
http://www.autoplugin.de/en/volvo/v2/au ... n_key.html
Funkar denna trots att man bara har VOC, eller måste man programmera in tidurfunktionen?
Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Jo ja men jag ser alltså inte Torxskruven pg[…]

Ja det är bilar med Sensus och det är […]

Pilot Assist

Ja, det finns olika varianter, beroende på h[…]

Skrynkliga förrsidor

Alla 940 har dåliga dörrsidor om solen[…]