Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

PaNi skrev:Men när får man "kollisiosvarning utan autobroms"? Jag har det i min bil (som även har Driver assist-paketet) men kollegan har det inte och han har inte heller Driver assist. Kan det vara så att det kommer med Driver assist-paketet trots att det inte ser ut så på "bygg din Volvo"?
Det står med under Driver assist på bygg din volvo, ev har det inte gjort så för alla årsmodeller.
Capture.PNG
Capture.PNG (11.68 KiB) Visad 3452 gånger
volvobrasse skrev:
TureMagnusson skrev:Till V60 ingår den blinkande lampan (och mycket annat) i Driver Support-paketet. När bilen levereras så är funktionen avstängd, så man måste aktivera den i menyn för att lampan ska börja blinka.
Jag kanske är lite trött idag, men exakt vilken funktion är det som inte är aktiverad från leverans? Är det avståndsblinkerslampan? :)
Just det Volvobrasse. Åtminstone var avståndsblinkningslampan inte aktiverad när jag fick min bil för en knapp vecka sedan.
TureMagnusson skrev:
volvobrasse skrev:
TureMagnusson skrev:Till V60 ingår den blinkande lampan (och mycket annat) i Driver Support-paketet. När bilen levereras så är funktionen avstängd, så man måste aktivera den i menyn för att lampan ska börja blinka.
Jag kanske är lite trött idag, men exakt vilken funktion är det som inte är aktiverad från leverans? Är det avståndsblinkerslampan? :)
Just det Volvobrasse. Åtminstone var avståndsblinkningslampan inte aktiverad när jag fick min bil för en knapp vecka sedan.
Jaha ok, för mig var den det i alla fall. Är du nöjd med bilen i övrigt TureMagnusson? Vet ju att vi fick våra bilar ganska samtidigt:)
volvobrasse skrev:Är du nöjd med bilen i övrigt TureMagnusson? Vet ju att vi fick våra bilar ganska samtidigt:)
Jodå, bilen är jättefin. Jag känner fortfarande att jag håller på att lära mig hur allt fungerar och bli kompis med alla finesser, men märker redan att jag har god användning av det automatiska helljuset och den adaptiva farthållaren. De funktionerna gör mina dagliga resor mellan Karlstad och Örebro mycket mer bekväma och jag är glad att jag bestämde mig för att komplettera med Driver Support-paketet. Positivt överraskad av bränsleförbrukningen - jag körde fram och tillbaka till Örebro igår, i och för sig ganska långsamt på snöhala vägar, med en förbrukning efter 23 mil på 0,48.enligt färddatorn. Helt ok. Dessutom är den snygg både ut- och invändigt och doftar jättegott av läder och ny plast. Bakrutan är betydligt snyggare och renare än på den V60 jag hyrde i väntan på min nya bil, eftersom jag var klok nog att låta verkstaden skruva på stänkskydd.

Två irriterande detaljer. 1) Jag var klumpig nog att köra sönder backspegeln i vårt trånga parkeringshus redan morgonen efter att jag hämtat ut bilen. Extremt tråkigt, men det gav mig orsak att njuta av Helmia-verkstadens utmärkta bemötande. Det var en gammal kompis till vår son som tog emot - det kan ju ha bidragit till den fina servicen. 2) En dag betedde sig bilen knepigt och ville nästan inte köra iväg. Jag har skrivit en separat tråd om det. Kanske är det ett engångsfel, jag har inte märkt det igen.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]