Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag förstår inte alla som vill kosta på en massa plast och kjolar och grejer på bilar med trötta motorer. Hur coolt är det att ha en bil som ser ut som en racer men som i själva verket går som en säck potatis?
Smaken är ju som baken dock...

Själv valde jag en T5 med Business Edition och Ocean Race. Det valet är jag otroligt nöjd med!
perhall skrev:Ocean Race finns ju för 9900 till T5, är ju bara 2000 mer än metallic och då ingår skinn och 18" m m...
+1. Ocean Race tycker jag är extremt prisvärt och därtill ett roligare val än Momentum.
Många säger att mer motor absolut måste vara bättre men å andra sidan kan man ju också se det som att en riktigt stark motor får/kan man inte njuta av jämt. Särskilt om man kör mycket lite lägre hastigheter eller mycket i tät trafik där det inte känns säkert att utnyttja. Men en snygg bil och ett bra chassi njuter man av VARJE gång man sätter sig i bilen.
crumpets skrev:Många säger att mer motor absolut måste vara bättre men å andra sidan kan man ju också se det som att en riktigt stark motor får/kan man inte njuta av jämt. Särskilt om man kör mycket lite lägre hastigheter eller mycket i tät trafik där det inte känns säkert att utnyttja. Men en snygg bil och ett bra chassi njuter man av VARJE gång man sätter sig i bilen.
Nu tycker jag ju inte v60 ore är ful så jag njuter varje gång jag ser den ändå :) Men hellre 95 hk mer än liite snyggare.
Efter facelift är det ju inte aaaaalls lika "nödvändigt" med R-design. Gå på T5 och som våra andra duktiga forum-medlemmar säger BE + OR. Du får ju 8-stegs lådan som bonus.
Tack för alla svar, har själv tänkt tanken ang. Ocean Race. Vad säger ni om sen -15 eller tidig -16? Är det någon fördel att vänta eller spelar det ingen roll iom att bilen man byter in blir ett år äldre. Årsmodell -16 kommer väl inte heller ha Ocean Race?
Vad gäller motor eller R-paket så säger jag motor alla dagar i veckan.
Jag själv valde mellan en T5 och en T6, prisskillnaden var rätt styv, men jag ångrar ingenting, lätt värt de extra hästarna, och skillnaden i upplevensen mellan en T3 och T5 är väl hur enorm som helst.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]