Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av mxjolle
ett ord, herregud.

Men det finns väl potentiella kunder, annars skulle den inte ha tillverkats :roll:

Jag är en vanemänniska, en s60 är en s60, inte i form av en crosscountry :P
Användarvisningsbild
av Snowie
Tyckte den var riktigt cool.
Min nästa bil blir en V60 CC eller en XC60 men nu får man ju börja fundera på denna också :D
av Lövet
Billigt sätt att kunna kassera in några extra kronor. Jag förstås varför men jag tycker egentligen det är hemskt fånigt.
av V60D5AWDPolestar
Hmm, denna lansering fick mej att börja fundera på varför alla terrängbilar etc skall vara av kombityp...
Ja det är man ju van sedan barnsben och min första reflection var att denna bil var tokig, men
varför inte??? Bara för att man vill ha terrängegenskaper kanske man inte vill ha en kombi.
Användarvisningsbild
av xerent
Förr var alla bilar lite högre, känns det som. Alla vill inte ha bilar som slickar gatan, speciellt inte i ett land med vägkvalitet som Sverige. Därför välkomnar jag en Volvosedan åter igen byggd för svenska vägar. :grin:

För övrigt kan jag dra fram mitt gamla fotomontage (från 2014!) på en S60 CC :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bild
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
xerent skrev:Förr var alla bilar lite högre, känns det som. Alla vill inte ha bilar som slickar gatan, speciellt inte i ett land med vägkvalitet som Sverige. Därför välkomnar jag en Volvosedan åter igen byggd för svenska vägar. :grin:

För övrigt kan jag dra fram mitt gamla fotomontage (från 2014!) på en S60 CC :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Se där!!
Ett bevis för att någon i Volvos ledning är inne på detta forum.
Jag tycker du ska begära lite ersättning av Volvo. :wink:
av perhall
Väcker blandade känslor, mest negativa.
Gillar inte XC70, ser nästan ingen fördel mot V70. Har samtidigt slagit till på en A6 Allroad. Gillar den bättre än vanliga A6. Logiskt? Nej. Säkert tycker någon annan tvärtom. Tittar man på andrahandsvärdet är folk tokiga i såväl XC70 som Allroad.

Det roliga är också att många tycker att S60 ser hög ut med Touringchassi, samma med A6 utan sportchassi. Men blir de riktigt höga är det tydligen ok. XC70 MY15 16" utan Sports edition, en riktigt hög och vinglig bil, ändå populär...
PH
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Konstiga är att jag har alltid tyckt att V60:n ser mer komplett och snyggare ut än S60:n. Varför vet jag inte, bara tycker så. Tycker för första gången att kombidelen gör en detalj på hela formen (om man bortser från användingsområdet). Men nu måste jag säga att S60 CC faktiskt är snyggare än V60:n :) Tycker allt verkar falla på plats nu i och med denna typ av modell.

I V60:ns fall, dvs V60CC tyckte jag tvärtom. Kändes väldigt konstigt rent spontant. Detta känns mer naturligt.
Användarvisningsbild
av grillchips
Hm. Nä. Fyfan.

Bild
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]