Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvoc70cab
Köpte en Xc60 FWD D5 manuell Summum 2010. Då jag inte kör mer än max 1000 mil om året skulle nog en XC60 med bensinmotor varit klokare. Funderade att byta för ett tag sedan, men det gick inte p.a. värdeminskningen. Så jag behåller bilen ett tag till. Har i stort sätt bara använt den till resor till Italien två gånger om året.Då vi även har en C70 cab så blir det även en resa med den. Jag betalar ungefär 3500 kronor i försäkring (hel). Då jag försäkrar den hos Lf så fick vi i år tillbaka 1000 kr per försäkring, så den verkliga kostnaden är 2500 per år. Ps. vi bor i en stad med cirka 80.000 innevånare. Sen verkar det som att värdeminskningen avtar efter ett par år uttryckt i pengar. Att bilen tar cirka 0.5 liter per mil vid långkörningar är ointressant då värdeminskningen är den stora posten. Om jag skulle köpa en begagnad bil skulle den inte fått gått mer en max 7-8000 mil. Då har jag minst 2000 mil som en garanti om jag skulle råka ut för någon stor kostnad då maskinskade försäkringen fortfarande gäller. Till sist lycka till med ditt bilköp.
Senast redigerad av 1 volvoc70cab, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja jag hade personligen aldrig köpt en beggad XC60 så som det är nu. Tycker att skillnaden på MY10-11 och MY15 är väldigt stor. Min MY15 XC60 Black-R har rullat 2500 mil på 6 månader och går som en dröm!! :-)-) Inte ett enda besök på verkstan. :D
av Viktor89
Okej! Tanken har länge varit att köpa en D3 o BSR-trimma den till 245hk. Lite billigare försäkring än D5. Sen fick jag syn på T6 och när jag skulle kolla upp försäkringen så behövdes de göras manuellt så fick ett mail nyss men kan inte se om de gäller halv eller helförsäkring. Bilen är en -12 o skulle kosta 12600:- per år, säkert jag som är dum som inte kan utläsa de.
Jag letar efter just -12or o har hittat några me VOC o R-design.
Jag har tidigare köpt bilar som gått ca 10000 mil, (Saab o Audi) och de har aldrig skett några större händelser. Blir dyrt i pris att hitta en på 7-8000 mil me R-design o VOC...
Tack för era svar förresten!:)
Användarvisningsbild
av Zanders
Viktor89 skrev:Okej! Tanken har länge varit att köpa en D3 o BSR-trimma den till 245hk. Lite billigare försäkring än D5. Sen fick jag syn på T6 och när jag skulle kolla upp försäkringen så behövdes de göras manuellt så fick ett mail nyss men kan inte se om de gäller halv eller helförsäkring. Bilen är en -12 o skulle kosta 12600:- per år, säkert jag som är dum som inte kan utläsa de.
Jag letar efter just -12or o har hittat några me VOC o R-design.
Jag har tidigare köpt bilar som gått ca 10000 mil, (Saab o Audi) och de har aldrig skett några större händelser. Blir dyrt i pris att hitta en på 7-8000 mil me R-design o VOC...
Tack för era svar förresten!:)
fast chippa en d3 till 245 hk går nog inte va? det är ju bara 2.4l motorn som går så högt och den finns såvitt jag vet bara i d4 utförande?
av Nicco
Viktor89 skrev:http://www.blocket.se/halland/Volvo_XC6 ... .htm?ca=11

Den vore något!
Jag skulle tro att värdeminskningen på den där kärran för 300 tkr som är 4 år gammal och har rullat 10k mil inte ligger långt från en MY15 D4 AWD sett över ett par år framåt. Och då har en MY15 vagnskadegaranti, nybilsgaranti och är dessutom faceliftad... Den där D3an känns inte som någon jättebra deal jämfört med en ny.
av Viktor89
Vadå 40k till en helt ny?
Jo om man tittar på BSRs hemsida ger en D3 och D5 samma hk efter steg 1, 245 hk.
Fast en ny börjar väl på ca 350 000:- med absolut noll utrustning?? Så för de första är 350k för mkt för mig o dessutom noll utrustning. Är ju typ automatlådan, voc och RTI plus lite annat smått o gott jag vill åt. Gör inget att bilen är 3 år gammal då. Bilen jag länkade har typ allt jag letat efter.
av Viktor89
Jag är ganska ny på Volvotermer, men MY15 menas "model year" eller? Va länge inne på att köpa en Audi Q5 men ändrade mig tvärt när jag fick syn på XC60 R-Design o allt de där:) Har ingen bra koll o därför jag undrar endel..
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]