- fre 02 jan 2015, 18:19
Köpte en Xc60 FWD D5 manuell Summum 2010. Då jag inte kör mer än max 1000 mil om året skulle nog en XC60 med bensinmotor varit klokare. Funderade att byta för ett tag sedan, men det gick inte p.a. värdeminskningen. Så jag behåller bilen ett tag till. Har i stort sätt bara använt den till resor till Italien två gånger om året.Då vi även har en C70 cab så blir det även en resa med den. Jag betalar ungefär 3500 kronor i försäkring (hel). Då jag försäkrar den hos Lf så fick vi i år tillbaka 1000 kr per försäkring, så den verkliga kostnaden är 2500 per år. Ps. vi bor i en stad med cirka 80.000 innevånare. Sen verkar det som att värdeminskningen avtar efter ett par år uttryckt i pengar. Att bilen tar cirka 0.5 liter per mil vid långkörningar är ointressant då värdeminskningen är den stora posten. Om jag skulle köpa en begagnad bil skulle den inte fått gått mer en max 7-8000 mil. Då har jag minst 2000 mil som en garanti om jag skulle råka ut för någon stor kostnad då maskinskade försäkringen fortfarande gäller. Till sist lycka till med ditt bilköp.
Senast redigerad av 1 volvoc70cab, redigerad totalt 0 gånger.
Volvo C70 cab och XC60 ägare