Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
raye123 skrev:Jag har en V60 D4 awd MY 15 sedan 2 månader.Hade en v70 2.5t och en v70 d5 awd innan.Eftersom barnen är stora så är vi oftast två,eller en som sitter i bilen.Jag lastar dock mycket vid enstaka tillfällen och har känt en viss oro för den detaljen.Helgen innan jul så skingrades dock alla orosmoln angående
lastutrymmet när vi skulle åka till stugan med all mat och julklappar och saker inför julhelgen.Med allting nedfällt så var det knappt någon skillnad mot
v70.Tack vare längden så svalde den hur bra som helst.Att i praktiken se denna lastkapacitet var som en tidig julklapp.Det är verkligen en sportswagon.
Mycket fin att köra med exakt styrning väghållning och en uppgraderad drivlina.0.76 hittills men i veckorna blir det Mycket korta sträckor i stadstrafik så det är helt okay i mitt tycke.Den är otroligt stark och rapp upp till 140 sen kan jag sakna d5 an i högre farter,tre gånger om året kanske, men jag ser stor skillnad på bränslet som jag hade hoppats på.Dessutom är den mer exakt komponerad än v70,mer välbyggd och solid.Jag är helnöjd.
Polestar kommer om några månader;)...
Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]