Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LazerHawke
Perra83 skrev:
LazerHawke skrev: Vilken diesel tankade du senast???
Vet ej då det inte är min bil. Skulle tippa på Statoil eller Rejmes/Tanka.
Tanka använder ju OKQ8 felsök utifrån det har ju gått massa bladder om deras diesel på sistone ;)
av Lövet
Har grannen kört runt kortsträckor med lysande varningslampa tidigare? Annars är det ju anmärkningsvärt att filtret är fullt på en så ny bil.
Användarvisningsbild
av Perra83
JE Jr skrev:Trimmad?
Gubben är nästan 70 bast och bilen är inte trimmad. Både jag och sambon tankar diesel på Tanka och har inte haft några problem.

Dieselvärmaren har han inte haft en aning om hur han har kunnat starta. Extravärmare var satt på AV. Motorn har nog knappt varit varm senaste månaderna. Det skulle inte förvåna mig om någon varningslampa har lyst. Gubben har tyvärr blivit riktigt snurrig under sensommaren till nu.
Användarvisningsbild
av SvenB
Perra83 skrev: Det skulle inte förvåna mig om någon varningslampa har lyst. Gubben har tyvärr blivit riktigt snurrig under sensommaren till nu.
Då kanske det inte är så farligt att han låter bli att köra nu i halkan. :???:
Användarvisningsbild
av Perra83
SvenB skrev:
Perra83 skrev: Det skulle inte förvåna mig om någon varningslampa har lyst. Gubben har tyvärr blivit riktigt snurrig under sensommaren till nu.
Då kanske det inte är så farligt att han låter bli att köra nu i halkan. :???:
Nej det är bäst att bilen står. Frun hans har en Ford fiesta nyare modell.

Gubben var förbi nyss men vände på uppfarten och gick till en annan granne. En vedkorg i ena handen och bilnycklarna i den andra. -13°C ute :shock:
av blåbärsmannen
tänkte bara kolla men har han inte garanti och assistans kvar om det är en 2012,men vad gäller med eventuella garantier om man kopplar upp sig på vida själv.borde väl lämna ett spår efter sig som allt annat i dator väg.om dom är riktigt jävliga på verkstaden och kollar efter sånt om det nu går
Användarvisningsbild
av Perra83
Assistans har han nog säkert. Senaste avläsningen av felkoder syns men det är inte olagligt att läsa av dom.
Samma felkoder återkommer.
av glidare
Hej gott folk
Jag tar upp ämnen igen! Jag har V60 D3 automat och jag har samma som ECM-P245203 och ECM-P246386. Motor lampan och meddelande visas hela tiden att filtren fylld. Det är 47g soot visas i dpf. Bilen körs dagligen långa sträckor men det lyser på skärmen! Så jag hoppas i jag kan få några tips!

Trevlig helg :)

Är det inte bytt egr och egr kylare på […]

Tysta sommardäck V90

Ett däck som är homologiserat och mä[…]

Batmacs Model 3 2020 - Enemy

Snyggt! Bävar inför bromsjobbet, det ver[…]

Polestar 4

Jag följer flera Polestar grupper på Fa[…]