Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
LazerHawke skrev:
leiwi skrev:
Krosso skrev:Hej
Undrar om någon har uppgraderat sensus till navigation och tycker den funkar bra och är värt pengarna?
Finns det varning för fartkameror i den?
Är det lokala kartor eller måste man vara online?
Uppdaterar man kartorna själv eller bara via verkstaden (om det är lokala kartor )?
Du laddar ner kartan via en webbplats och lagrar kartan på ett USB minne som du sedan sätter i bilen (mittkonsollen)

Bilen kräver att minnet är formaterat med FAT32 vilket gör att största minnestorlek blir 32 Gb :o
något minne du rekommenderar??
Jag använder ett 32 Gb SanDisk minne ( clas ohlson) :D
Användarvisningsbild
av Turritops
leiwi skrev:Jag använder ett 32 Gb SanDisk minne ( clas ohlson) :D
Kanske överkurs men det går även att göra en 32GB-partition på en USB-disk och använda för att uppdatera. Har gjort så ett par gången när uppdateringen varit större än de 16GB-minnena jag hade tillgängliga.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Turritops skrev:
leiwi skrev:Jag använder ett 32 Gb SanDisk minne ( clas ohlson) :D
Kanske överkurs men det går även att göra en 32GB-partition på en USB-disk och använda för att uppdatera. Har gjort så ett par gången när uppdateringen varit större än de 16GB-minnena jag hade tillgängliga.
så man kan köpa ett större USB-minne och partionera ner det till 32GB vid tillfället då man ska uppdatera?
Användarvisningsbild
av mange69
Jag kör med en 100GB 2.5" extern USB-hårddisk från Lacie och det fungerar också (FAT32). Filstorleken i FAT32 är begränsad till 4GB, men eftersom det är flera filer som tillsammans är på ca 18GB så går det bra. Volymen i FAT32 kan inte överstiga 8TB.
Användarvisningsbild
av Rillee
Har ett 64GB usb minne med lite musik på, kan man ha kvar musiken eller måste minnet vara tomt?
av Trollet99
Någon som vet om fartkamerainformationen för Sverige tas via posit? Och andra frågan är om de vid utgivningen av ny kartuppdatering nyligen "tankat ner" senaste posit-filen?
Användarvisningsbild
av christer
Trollet99 skrev:Någon som vet om fartkamerainformationen för Sverige tas via posit? Och andra frågan är om de vid utgivningen av ny kartuppdatering nyligen "tankat ner" senaste posit-filen?
Jag har testat iGO-filen från Posit.se i min smartphone. Posit-filen innehåller INTE kamerariktningen utan är bara en POI-fil. iGO har ett särskilt sätt att hantera fartkameror, dessa skall ligga i mappen content/speedcam, filen heter speedcam.txt och iGO konverterar den till speedcam.spdb.
Kolla i stället på http://speedcam.se/ under iGO8.

Jag har inte Sensus/iGO i min XC60 utan använder iGO i min telefon.
av Trollet99
christer skrev:
Trollet99 skrev:Någon som vet om fartkamerainformationen för Sverige tas via posit? Och andra frågan är om de vid utgivningen av ny kartuppdatering nyligen "tankat ner" senaste posit-filen?
Jag har testat iGO-filen från Posit.se i min smartphone. Posit-filen innehåller INTE kamerariktningen utan är bara en POI-fil. iGO har ett särskilt sätt att hantera fartkameror, dessa skall ligga i mappen content/speedcam, filen heter speedcam.txt och iGO konverterar den till speedcam.spdb.
Kolla i stället på http://speedcam.se/ under iGO8.

Jag har inte Sensus/iGO i min XC60 utan använder iGO i min telefon.
Vad jag förstår har inte Sensus navigation iGO utan det tillhör sensus navigation connect. När det gäller bilar tillverkade efter v46 2014 så är det fortfarande mycket som inte finns att läsa om. Det jag fortfarande undrar (men ingen kanske vet...) är vart tar Volvo sin fartkamerainfo från och isf hur uppdaterad är den vid varje tillfälle (senast november 2014 för själva navfilen). En annan fundering är vilken kartdatabas för nav använder volvo - är det navigon, tomtom, garmin eller något annat? Någon som kan länka till någon annan tråd där detta framkommer tro? Jag har själv letat men inget funnit...
Användarvisningsbild
av mange69
Kartunderlaget är here.com iaf. Fartkameraunderlaget lämnar mycket att önska.

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]