Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
MrAnderzon skrev:Känns ju även lite coolt att starta bilen med telefonen.... 8)
Alltså vem gör det här och varför?:) jag har ju också appen men funderar just på den funktionen och användningen:)

Antar att det endast fungerar när växel står i friläge?:)
av MrAnderzon
Gött att få igång rattvärme och sätesvärmare...och motor snabbare än värmaren. Eller ac:n på sommar. Kör ju automat men går ju knappast med manuell om växel är i .. :shock:
Användarvisningsbild
av Perra83
ERS finns bara till bilar som har automat. Ja skulle vilja ha det både för att kyla och värma. Dieselvärmaren tar en del ström och om motorn går samtidigt får batteriet lite laddning och fläkten kan gå för fullt.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Perra83 skrev:ERS finns bara till bilar som har automat. Ja skulle vilja ha det både för att kyla och värma. Dieselvärmaren tar en del ström och om motorn går samtidigt får batteriet lite laddning och fläkten kan gå för fullt.
Hmm men jag har manuell låda, så funktionen fungerar ej för mig då om växel står i friläge?

Sedan startar man dem på vinter utan värmare är det kanske inte så bra för motorn, kallstart:) men visst är det effektivt:)
Användarvisningsbild
av joel80
Att starta bilen ska man vara lite försiktig med tycker jag..
På de flesta ställen i Sverige (i allafall inom stadsgränser) är det förbjudet med tomgångskörning.. däremot är inte dieselvärmare förbjudet.
Andra slags utsläpp när man startar en kall motor med insprutning och hög kompression än när man kör värmaren.. mycket farliga partiklar och skit.. inget jag skulle få för mig att göra i bostadsområden i allafall.
Användarvisningsbild
av sony
Hur får man Ac:n på sommar utan att få igång motorvärmare? Är det extra utrusning ? Har automat idag
av MrAnderzon
joel80 skrev:Att starta bilen ska man vara lite försiktig med tycker jag..
På de flesta ställen i Sverige (i allafall inom stadsgränser) är det förbjudet med tomgångskörning.. däremot är inte dieselvärmare förbjudet.
Andra slags utsläpp när man startar en kall motor med insprutning och hög kompression än när man kör värmaren.. mycket farliga partiklar och skit.. inget jag skulle få för mig at3t göra i bostadsområden i allafall.
Det är ju långt ifrån alla bensinare som har värmare och då startar man ju och skrapar rutor och får vänta tills rutorna är imfria...även om man bor i ett bostadsområde. Jag startar värmaren först men 2 eller 3 minuter innan jag ska åka och det är minusgrader startar jag motorn för att ratt och säten ska bli lite varma. Har bara haft ilen 2 v. men har gjort det 10 ggr redan, varje dag efter jobbet. Kul när dom andra får skrapa rutor att bara åka iväg :!:
Användarvisningsbild
av Kite
sony skrev:Hur får man Ac:n på sommar utan att få igång motorvärmare? Är det extra utrusning ? Har automat idag
Edit: läste fel från början men som redan nämnts så får du starta motorn via app i de lägena om du har rätt bil.
Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots a[…]

Atomat

huvudbromscylinder kass?

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Upptäckte en kväll att ett handtag inte […]

12 voltsuttag krånglar

Är det oberoende av vad du stoppar in i det, […]