Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vilken motor har du valt till din S/V60

T3
5
6%
T4
1
1%
T5
12
14%
T6
7
8%
D2
4
5%
D3
1
1%
D4
33
38%
D5
22
25%
Alternativa drivmedel
2
2%
av 122Sport
Måste oxå säga att jag är väldigt nöjd med min T6, fantastisk motor och automatlådan fungerar riktigt fin till!
Tycker själv att bilen är nog så snabb dom första sekunderna ändå! :lol:
av mikebike
Jag vill ha en V60 (eller V70) med bensinmotor, AWD och manuell växellåda.
Äh, när jag ändå önskar drar jag till med gas eller E85 också. :wink:

Nästa bil blir nog en A4 Avant E85 Quattro eftersom Volvo helst vill sälja dieselmotorer och automatlådor.
Användarvisningsbild
av leiwi
mikebike skrev:Jag vill ha en V60 (eller V70) med bensinmotor, AWD och manuell växellåda.
Äh, när jag ändå önskar drar jag till med gas eller E85 också. :wink:

Nästa bil blir nog en A4 Avant E85 Quattro eftersom Volvo helst vill sälja dieselmotorer och automatlådor.

VAZ LADA har bensinmotor och manuell växellåda dom med ! :shock: :shock:
Användarvisningsbild
av swed
KarlE skrev:Polestar-optimerad T6 är en fantastisk motor och tillhörande automatlåda är rätt bra. Men bilen kunde vara lite snabbare första sekunden, för sen bär det iväg. ;)
Håller med om motorn och dom första 10-delarna, men är inte så imponerad av lådan...
Användarvisningsbild
av hållundan
Har en D2 i min gamla häck från 2012 men kommer att gå till VEA D4 (i en XC70 istället).

Aldrig. ALDRIG mer D2 oavsett bil. Eller, kanske i en liten V40 shoppingvagn, men aldrig mer i någon form av "normalbruksbil". Å andra sidan, den dagen man skaffar shoppingvagn finns säkert den nya 3cyl-VEAn, och då är vi återigen borta från D2...
Användarvisningsbild
av MartinS
122Sport skrev:Måste oxå säga att jag är väldigt nöjd med min T6, fantastisk motor och automatlådan fungerar riktigt fin till!
Tycker själv att bilen är nog så snabb dom första sekunderna ändå! :lol:
Men du kör en Polestar va? Inte en polestaroptimerad T6? Polestarbilen är ju sjukligt kvick med launch controllen, G-krafterna fuckar upp mitt huvud rätt rejält när man använder den. Sådan "take-off" får man aldrig med en vanlig T6:a.

/Martin

PS. Kör förvisso XC60 och inte S/V60, men T6 rocks!
av 122Sport
Ja det är riktigt!
Testade en polares V60 T6 dock utan Polestaroptimeringen och det är ju inte ens i närheten varken när det gäller motor eller automatlåda, en "trevlig" bil på alla sätt.
Men man blir snabbt bortskämd av effekten i S60 P* och speciellt med ljudet i sportläge! :twisted:
Användarvisningsbild
av MartinS
Fast det är å andra sidan en enorm skillnad mellan orginal T6 och polestar optimerad. Att ha en T6 utan polestarmjukvara känns ganska korkat faktiskt.
av 122Sport
MartinS skrev:Fast det är å andra sidan en enorm skillnad mellan orginal T6 och polestar optimerad. Att ha en T6 utan polestarmjukvara känns ganska korkat faktiskt.
Och från polestar optimerad till "Polestar" :D

Fel efter byte VVT

Jadå, enda gången jag backar är j[…]

B230F går fett

Varför ska du sänka trycket?? Bräns[…]

Katalysator...

Har för mig att det finns någon lagnin[…]

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]